تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
180 بازدید
کد خبر : 4788

نماینده رودسر و املش :

وعده جهاد کشاورزی به کشاورزان درخصوص صادرات کیوی به هند عملی نشد

وعده جهاد کشاورزی به کشاورزان درخصوص صادرات کیوی به هند عملی نشد
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به سهم بسیار زیاد شهرستان رودسر در تولید محصولات کشاورزی و تامین مواد غذایی کشور گفت: بارکدی که جهاد کشاورزی قول داد در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا محصول کیوی را به هندوستان صادر کنند ضعیف عمل کرده و کشاورز امروز که فصل برداشت و صادرات کیوی است نمی‌داند چه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم،حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین محمد صفری ملک میان  در مراسم جشنواره ملی فندق در زیاز اشکورات با اشاره به اینکه برگزاری چنین مراسمی باید به ارائه طریق نسل جوان دانشمند کمک کند تا فضا برایشان باز باشد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها باید نقطه عطفی برای برنامه‌های توسعه‌ای کشاورزی استان گیلان به ویژه شهرستان‌های رودسر و املش باشد.

وی با بیان اینکه گیلان به عنوان یکی از ۶ قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود، افزود: اشکورات رودسر قطب تولید فندق کشور است که کشاورزان منطقه با صورت سرخ نگه داشتن و براساس غیرت، تعصب و حب وطن و بخشی نیز براساس نیازمندی‌های روزمره زندگی خود توانسته‌اند نسل به نسل تولید این محصول را حفظ کرده و تا اینجا برسانند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به استعدادهای بی‌نظیر منطقه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: شهرستان رودسر به لحاظ اقلیم و شرایط آب و هوایی ظرفیت منحصر بفرد در حوزه کشاورزی و تنوع محصولات دارد اما از حیث دارا بودن شاخص‌ها شرایط شهرستان خیلی خوب و مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی خیلی خود را متولی تجاری‌سازی محصولات کشاورزی نمی‌داند، بیان کرد: وزارتخانه جهاد کشاورزی با توجه به اینکه معاونت‌های مختلفی دارد، سازمان‌های مختلفی تحت امرش بوده و اعتبارات ویژه‌ای دارد که می‌تواند از کشاورز در جهت تولید حمایت کند.

به گفته صفری، امروز کشورهای مانند چین و ترکیه با محور هدایت‌های مرکز تحقیقات، فندق تولید می‌کنند اما در کشور ما مرکز تحقیقات را جدای از جهاد کشاورزی می‌بینیم که یک ایراد بسیار اساسی است که وجود دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به سهم بسیار زیاد شهرستان رودسر در تولید محصولات کشاورزی و تامین مواد غذایی کشور تصریح کرد: امروز رودسر محصولات کشاورزی زیادی مانند چای، فندق، کیوی، مرکبات دارد که نیازمند حمایت‌های جهاد کشاورزی است و بارکدی که جهاد کشاورزی قول داد در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا محصول کیوی را به هندوستان صادر کنند ضعیف عمل کرده و کشاورز امروز که فصل برداشت و صادرات کیوی است نمی‌داند چه کند.

وی با مقایسه نرخ قیمت محصول فندق سال گذشته و امسال گفت: دولت امروز تاکید به دیپلماسی اقتصادی دارد و حتی خیلی از رایزنی‌های سیاسی خود را هم براساس اقتصادی گذاشته که در شرایط این چنینی، وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نقش خودشان را خوب ایفا نکرده‌اند که کشاورز ناراضی است، فصل کود داستان خودش را دارد و همیشه چند ماه پس از فصل خودش کشاورزان کود می‌پاشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یکی از مهم‌ترین مشکل و دغدغه‌های باغداران را قیمت پائین فندق برشمرد و افزود: امیدوارم یکی از پیام‌های برگزاری جشنواره فندق اهتمام ویژه وزیر محترم جهاد کشاورزی نسبت به قیمت این محصول در کنار سایر مشکلات کشاورزان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.