تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۶
230 بازدید
کد خبر : 4918

معاونت فرهنگی و دانشجویی گیلان خبر داد:

فراخوان ارائه عناوین کرسی های آزاداندیشی

فراخوان ارائه عناوین کرسی های آزاداندیشی
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی فراخوانی از اساتید و دانشگاه دعوت می نماید عناوین پیشنهادی خود را در خصوص کرسی های آزاداندیشی ارائه نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، معاونت فرهنگی و دانشجویی گیلان در نظر دارد، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت راه اندازی کرسی‌های مناظره، نقد، نظریه پردازی و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار نماید .

لذا از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان دعوت می شود تا عناوین پیشنهادی  خود را به مدیریت فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه ارائه نمایند.

از این رو علاقه مندان می توانید طبق آیین نامه کرسی های آزاداندیشی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از تکمیل فرم کرسی ها (فرم شماره۲) و مطالعه متن آیین نامه، عناوین پیشنهادی کرسی آزاد اندیشی را به اداره فرهنگی دانشگاه ( شماره تماس شماره ۳۳۲۴۰۹۹۰- ۰۱۳۱ ) ارسال نمایند.

اولویت های موضوعی تخصصی پیشنهادی درحوزه سلامت به شرح ذیل می باشد:

– اخلاق حرفه ای ( پیامدهای اجتماعی عدم رعایت اخلاق پزشکی، پوشش و رفتار حرفه ای در محیط های آموزشی و درمانی، مقایسه اخلاق پزشکی در گذشته و حال و …).

  • رابطه طب ایرانی و طب رایج ( پیشرفت های طب ایرانی در ایران، رویکرد مردم نسبت به طب ایرانی و طب رایج، قرآن و سلامت و … ).
  • ابعاد اجتماعی بیماری در کشور ( رابطه سبک زندگی و ابتلا به بیماری، الگوهای تغذیه سالم، عوالم موثر بر خود درمانی و … ).

– مسائل مربوط به دارو در کشور ( واردات و صادرات دارو، موانع داروسازی داخلی، مقابله با تحریم ها در حوزه دارو، داروهای گیاهی و بومی و نقش آن در اشتغال زایی ، تولید و … ).

– فعالیت های خیریه در حوزه پزشکی، سلامت و بهداشت ( وضعیت بهداشت و سلامت در مناطق دوردست کشور ونواحی فقیرنشین شهرها، بررسی نقش اردوهای جهادی سلامت و… ).

اولویت های موضوعی عمومی پیشنهادی :

– غرب شناسی (آمریکاشناسی، بحران مدرنیته و دنیای مدرن و … ).

– رابطه علم و دین ( اهداف علم و دین، چالش های رابطه علم پزشکی و دین در ایران و …).

– تفاهم فرهنگی ( رابطه فرهنگ ایرانی – اسلامی با فرهنگ غرب، ارتباطات فرهنگی بین قومی و… ).

– وفاق سیاسی نخبگان ( پیامدهای عدم وفاق نخبگان، میزان وفاق نخبگان در سیاست خارجی و … ).

– انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ( انعکاس جهانی انقلاب اسلامی ایران، نظریه ولایت فقیه و فلسفه سیاسی آن، سیاست خارجی جمهوری اسلامی در جهان اسلام و… ).

– موضوعات و مسائل مربوط به ازدواج و خانواده ( علل ساختاری به تاخیر افتادن ازدواج در جوانان، شیوه های همسرگزینی، پیامدهای سبک های جدید زناشویی و …).

– سبک زندگی ( مهارت های فردی، اجتماعی، خانوادگی، شغلی و عمومی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، بسترسازی به جای مداخله فرهنگی و …).

– هنر وادبیات (هنر وادبیات در اسلام،ادبیات و سبک زندگی،دین وادبیات، ادبیات و سرودهای حماسی و ملی و … ).

– موضوعات و مسائل مربوط به فضای مجازی ( راه اندازی کسب و کار از طریق فضای مجازی، تاثیر فضای مجازی بر روابط اجتماعی، قوانیم و مقررات فعالیت در فضای مجازی و … ).

– مهاجرت به خارج از کشور ( وضعیت فرار مغزها و عوامل موثر بر آن، بسترهای لازم برای بازگشت نخبگان، میزان موفقیت بنیاد ملی نخبگان و… ).

– آزادی و انواع آن ( آزادی سیاسی و اجتماعی از دیدگاه اسلام، محدوده آزادی در غرب، رابطه گوناگونی سبک زندگی و آزادی اجتماعی و… ). /ص

فرم شماره ۲ کرسی آزاد اندیشی

 دریافت دستور العمل برگزاری کرسی آزاد اندیشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.