تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
405 بازدید
کد خبر : 5116

یادداشت:عزیز عاقبتی

از حقیقت تا تبلیغات فرماندار برتر

از حقیقت تا تبلیغات فرماندار برتر
حقیقت اینست فرماندار تالش تاکنون عملکرد موفق و مطلوبی در شهرستان نداشته است و مدل مدیریتی وی فرسنگ ها با سیاست ها و رویکرد دولت مردمی و انقلابی فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، عزیز عاقبتی خبرنگار و فعال سیاسی در واکنش به انتخاب فرماندار تالش بعنوان فرماندار برتر استان در جشنواره شهید رجایی در یادداشتی نوشت:

هفته گذشته بود که کیاعاشوری به عنوان فرماندار برتر استان در جشنواره شهید رجایی انتخاب شد،انتخابی که با واکنش های جالبی در فضای رسانه ای و سیاسی شهرستان مواجه شد.

جشنواره شهید رجایی هرساله در سه سطح ملی با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان کشوری و لشکری، سطح دستگاهی با حضور بالاترین مقام دستگاه یعنی وزیر یا معاون رئیس‌جمهور و سطح استانی با حضور استاندار و از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار می‌شود.

معاون رییس‌جمهورو رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه شماره ۱۲۶۰۶ مورخ ۲۷/۰۲/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور نیز تاکید کرده است، ستاد جشنواره شهید رجایی استان می‌تواند بر حسب مقتضیات استان، از دستگاه‌های اجرایی استان که در محورهایی از قبیل؛ تحقق شعار سال (تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین)، اقتصاد مقاومتی، بهبود محیط کسب و کار، کسب رضایت مردم و … اقدام برجسته‌ای انجام داده‌اند، تقدیر نماید.

حال اینکه کیا عاشوری در مدت کوتاه حضورش در تالش ،بر اساس کدامین اقدامات برجسته، عملکرد و شاخص هایی موفق به کسب این عنوان شده باشد ،چندان تفاوتی به حال مردم تالش نمی کند.

اما چنین افتخاراتی بیش ازآنکه نشان از خدمت رسانی و عملکرد مثبتی در شهرستان باشد،به درد پر کردن دفتر خاطرات و رزومه مدیریتی مسؤلین مختلف در تالش خواهد خورد.

حقیقت اینست فرماندار تالش تاکنون عملکرد موفق و مطلوبی در شهرستان نداشته است و مدل مدیریتی وی فرسنگ ها با سیاست ها و رویکرد دولت مردمی و انقلابی فاصله دارد.

بسیاری از حامیان دولت و فعالین جریان انقلابی منطقه منتقد رفتارها و سبک مدیریتی وی هستند،عاشوری گویی اهل هم اندیشی با انان نیست و منتقدین را به سهم خواهی متهم می کند .

او علاوه بر اینکه در استفاده از ظرفیت گروهای مختلف سیاسی وغیره در شهرستان موفقیت چندانی به دست نیاورده است ، در تعامل با حامیان دولت و رسانه ها نیز ناکام مانده است.

برخی تحلیل گران معتقدند انتخاب کیا عاشوری بعنوان فرماندار منتخب در جشنواره شهید رجایی با اهداف سیاسی و حمایتی از سوی استانداری گیلان بوده است ،تا بتواند جایگاه وی در شهرستان را تقویت کنند.

ادعایی که اگر صحت داشته باشد ،بدین معناست که اسدالله عباسی تلاش دارد با این اقدام، ضمن حمایت از عاشوری در برابر منتقدین، ضعف عملکرد و خدمات دولت در تالش را به اقدامات نمایشی پوشش دهد.

هر چند استانداری گیلان و فرمانداری تالش پیرامون شاخص ها و دلایل انتخاب دستگاههای اجرایی برتر در این جشنواره چیزی به میان نیاورده اند،اما این اتفاق بهانه ای است تا ضمن ارزیابی عملکرد فرماندار تالش ،به مدیران استانی و کشوری یادآوری کنیم که مشکلات و مطالبات مهم مردم تالش از جمله کنارگذر،پل تخریب شده شهر اسالم،بحران زباله،ترافیک ،نبود فاضلاب شهری مناسب،بیکاری جوانان،مشکلات منابع طبیعی،کمبود زیر ساخت ها و تجهیرات درمانی و…هنوز دست نخورده باقی مانده است.

بعنوان یک خبرنگار و فعال سیاسی به خوبی از رویکرد انقلابی دولت سیزدهم در سطح کلان کشور اطلاع داشته و اعتقاد دارم در شرایط حساس کنونی کشور باید بدون تعارف ضعف و رفتارهای غلط مسئولین را به انان متذکر شویم.

اگر فرماندار تالش از نگاه مدیران استانی عملکرد برتری نسبت به سایر فرمانداران داشته است،باید از هم اکنون نگرانی خود برای آینده دولت در گیلان را اعلام کنیم.

آقای عباسی، فرماندار متبوع شما ،فرماندار برتر استان شد، این موفقیت به کامتان شیرین باد،اما مردم تالش هنوز شیرینی استقرار دولت مردمی و انقلابی را نچشیده اند .

بدانید که با حلوا حلوا گفتن دهان این مردم شیرین نمی شود،ما خواستار اقدامات عملی در راستای حل بحران های متعدد در سطح شهرستان تالش هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.