تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
190 بازدید
کد خبر : 5354

با برگزاری مزایده انجام می شود:

واگذاری 50 معدن در گیلان

واگذاری 50 معدن در گیلان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری ۵۰ فقره مزایده معدنی در استان خبر داد و گفت: در راستای احیای معادن، بهره مندی از ظرفیت‌های موجود استان در پروژه‌های عمرانی این واگذاری‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، تیمور پورحیدری با تاکید بر اینکه تکاپوی فعالیت‌های معدنی جهت جبران عقب ماندگی‌های حوزه معدن در اقتصاد ملی ضروری است ،اظهار کرد: احیای معادن، به سرعت بخشی در عمران و آبادانی منتج می‌شود.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به اینکه واگذاری محدوده‌ها و طرح‌های اکتشافی منوط به داشتن صلاحیت فنی و مالی مطلوب است افزود: برنامه‌های وزارت صمت در سطح کلان ارتقاء سهم معادن در تولید ناخالص داخلی کشور است که در این راستا برنامه احیاء معادن راکد و محدوده‌های دارای ذخایر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در مرحله اول ۴۲ معدن در فرایند مزایده قرار داده شد گفت: علاوه بر آن در مرحله دوم نیز ۵۰ محدوده معدنی دارای پتانسیل مناسب به مزایده گذاشته شده که زمان بازگشایی پاکت‌ها ۲۸ آبان سال جاری خواهد بود.

دکتر پورحیدری، میزان مزایده‌های معدنی وزارت صمت در فصل پاییز امسال در سطح کشور را بیش از ۵۳۰۰ فقره برشمرد و افزود: اکتشافات معدنی از طریق هوایی توسط تجهیزات پهپادی با هدف شناسایی دقیق معادن مطلوب در کشور در دستور کار است که می‌تواند در میزان ثبت محدوده ذخایر کانسارهای معدنی بسیار تسهیل کننده باشد.

مدیرکل صمت گیلان اغلب برنامه‌های راهبردی وزارت صمت را تحول بخش و آینده نگر توصیف و عنوان کرد: استراتژی جدید وزارت صمت پرداختن به امور روبنایی نیست و اصل را بر اقدامات کارشناسی ریشه‌ای و اصولی قرار داده است که می‌تواند روند خدمات به فعالان اقتصادی را شفاف و تسهیل کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.