تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۸
302 بازدید
کد خبر : 5874

برای اولین بار در استان گیلان صورت پذیرفت؛

جراحی موفقیت آمیز خارج سازی تومور مغزی با بکارگیری دستگاه سونوگرافی حین عمل در مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت

جراحی موفقیت آمیز خارج سازی تومور مغزی با بکارگیری دستگاه سونوگرافی حین عمل در مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت
برای اولین بار در استان گیلان، عمل جراحی خارج سازی تومور مغزی با بکارگیری سونوگرافی حین جراحی توسط دکتر ظهیر ریحانیان – متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی پورسینا با موفقیت انجام شد.

به گزارش آژیم، برای اولین بار در استان گیلان، عمل جراحی خارج سازی تومور مغزی با بکارگیری سونوگرافی حین جراحی توسط دکتر ظهیر ریحانیان – متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی پورسینا با موفقیت انجام شد.

دکتر ظهیر ریحانیان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به تومور مغزی در سال های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر بهره مندی از ابزار تصویربرداری شناسایی این بیماران تسهیل شده اما، اغلب سایز تومورها به اندازه ای است که نیازمند جراحی است.

این جراح مغز و اعصاب، بکارگیری سونوگرافی حین عمل را یکی از روش های نوین جراحی موفقیت آمیز تومور در جهان معرفی کرد و افزود: در این روش، نمایش سایز، محل و ماهیت عروقی تومور و فضای مجاور آن با ساختارهای اطراف مغز به جراح کمک می کند تا بتواند حدالمقدور تومور را بدون آسیب به بافت مغز خارج سازد که به این ترتیب، کمک شایانی در بهبود بیمار خواهد بود.

دکتر ریحانیان در خصوص انجام این جراحی موفقیت آمیز در مرکز آموزشی درمانی پورسینا، گفت: بیمار، بانوی 50 ساله که به علت سردرد و ضعف حرکتی اندام ها به کلینیک مراجعه کرده بود، در بررسی تصویربرداری ها، تومور بزرگ تشخیص داده شد که با استفاده از سونوگرافی حین عمل تحت جراحی قرار گرفت و هم اکنون با حال عمومی مطلوب دوران نقاهتش را طی می کند.

گفتنی است؛ در هر مرحله از خارج کردن تومور، سونوگرافی دید عمقی و لحظه به لحظه در اختیار جراح قرار داده و در نهایت قسمت احاطه کننده شریان هم از آن جدا و تومور بطور کامل برداشته خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.