تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
565 بازدید
کد خبر : 5933

یادداشت | عزیز عاقبتی

حالِ خرابِ بخشداری های تالش در دولت انقلابی

حالِ خرابِ بخشداری های تالش در دولت انقلابی
اینکه نیروهای جوان،کارآمد و متخصص یک به یک از عرصه مدیریتی شهرستان خارج شده و در کنج اتاق های استانداری گیلان و یا فرمانداری تالش سرگردان و بلااستفاده بمانند،به هیچ وجه با شعار های دولت سیزدهم و خواست مردم از این دولت تناسبی ندارد.

به گزارش آژیم، عزیز عاقبتی خبرنگار و فعال سیاسی در واکنش به روند عزل و نصب مدیران و مسئولین در تالش در یادداشتی نوشت:

در حالی که شهرستان تالش در حوزه های مختلف عمرانی ،مدیریتی و زیر ساختی با مشکلات بسیاری مواجه است و انتظار می رفت با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد انتصاب مدیران و مسئولین توانمند و متخصص با هدف رفع محرومیت و توسعه این منطقه باشیم،اما متاسفانه شاهد ایرادت جدی در زمینه عزل و نصب مدیران و مسئولین در سطوح مختلف این شهرستان هستیم.

چندی پیش بود که بنا به دلایل کاملا سیاسی و بدون توجه به سوابق و عملکرد کاظم رزمی (بخشدار سابق) ،سعید رحیم پور به عنوان بخشدار حویق معارفه شد،اما طولی نکشید که رحیم پور طی بیانیه ای از مردم این بخش خداحافظی کرد،تا علی درمانی معاون سیاسی فرماندار تالش اداره امورات آن بخشداری را تا انتخاب بخشدار جدید بر عهده بگیرد.

بخشداری کرگانرود نیز با روی کارآمدن دولت سیزدهم دست خوش تغییرات شد وبا رفتن فرید آقاجانی ،شهرام امانی یکی از کارمندان فرمانداری تالش بر کرسی بخشداری کرگانرود تکیه زد، اما از آن زمان تاکنون خبری جز چند بازدید و جلسه از این بخش مخابره نشده و شاهد روزمرگی مدیریتی در بخش بزرگ و مهم کرگانرود هستیم.

نوبتی هم باشد نوبت به مسعود شفیقیان رسیده است،شاید بتوان گفت تنها نقطه قوت دولت رئیسی در حوزه عزل و نصب بخشداران چهارگانه تالش،حفظ این نیروی توانمند و جوان وزارت کشور در بخش مرکزی تالش باشد،اما گویا قرار است بخشداری مرکزی تالش نیز به سرنوشت تلخ حویق و کرگانرود گرفتار شود.

مدتهاست که شاهد تلاش هایی برای جابجایی بخشدار جوان،پرتلاش و البته متخصص بخش مرکزی تالش هستیم،این روزها نیز تلاش عزیزان به اوج خود رسیده و دست هایی برای جابجایی مسعود شفیقیان در کارند.

هرچند در عالم سیاست و مدیریت جابجایی مدیران امری عادی است ،اما قطعا تلاش و اصرار گروهی خاص و در مقابل سکوت و عدم توجه نماینده عالی دولت انقلابی به سرنوشت نیروهای موفق در حوزه مدیریتی خود عادی و قابل قبول نیست.

با وجود اینکه هرگونه عزل و نصب از اختیارات مجموعه دولت در سطوح ملی ،استانی و شهرستانی است،اما متاسفانه مشاهده می شود نماینده عالی دولت یا نقشی در این زمینه ندارد و یا اینکه تحت تاثیر خواست جریانات بیرونی و یا نماینده مجلس قرار می گیرد و عملا دولت نقش خود را در جهت حفظ نیروهای توانمند و متخصص از دست داده و انتصابات رنگ و بوی کاملا سیاسی و غیر انقلابی به خود گرفته است.

اینکه نیروهای جوان،کارآمد و متخصص یک به یک از عرصه مدیریتی شهرستان خارج شده و در کنج اتاق های استانداری گیلان و یا فرمانداری تالش سرگردان و بلااستفاده بمانند،به هیچ وجه با شعار های دولت سیزدهم و خواست مردم از این دولت تناسبی ندارد.

خدمت در شهرستان تالش به واسطه وجود صدها روستای کوهستانی ،پراکندگی و پیچیدگی جغرافیایی این مناطق و مطالبات بسیاری که بر زمین مانده است،کاری سخت و نیازمند تجربه و شناخت کافی از منطقه است.

در شرایط فعلی تالش مجالی برای آزمون و خطای مدیران ندارد و باز شدن گره کور پروژه ها و مطالبات بر زمین مانده مردم این شهرستان نیازمند بهره گیری از نیروهای باتجربه،متخصص و عملیاتی می باشد.

انتظار می رود استاندار گیلان جهت جلوگیری از تضییع حقوق روستاییان کم برخوردار تالش که توجه به آنان در صدر سیاست ها و تاکیدات دولت آیت الله رئیسی می باشد،در بحث عزل و نصب های مدیران و بخشداران این شهرستان حساسیت و بررسی های بیشتری داشته باشند تا شاهد ادامه فرصت سوزی در حوزه خدمات رسانی و عمران و آبادانی منطقه و تجربیات تلخ گذشته نباشیم.

عزیز عاقبتی

خبرنگار و فعال سیاسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.