تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۱
192 بازدید
کد خبر : 5977

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی:

تحول در آموزش و پرورش با اجرایی شدن سند تحول بنیادین

تحول در آموزش و پرورش با اجرایی شدن سند تحول بنیادین
ایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،گفت: این سند ۱۰ سال است که اجرایی نشده امیدواریم هر چه سریع‌تر توسط نهادهای متولی به مرحله عملیاتی شدن برسد.

به گزارش آژیم،

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تبریک 13 آبان ماه روز دانش آموز به تمام دانش آموزان ایران زمین؛ گفت: این روز یادآور فداکاری‌های دانش‌آموزان است؛ این گروه سنی ذخایر نظام محسوب می‌شوند، بی تردید آینده این کشور به واسطه همین گروه جمعیتی رقم خواهد خورد، توجه به آنها  باید از اولویت‌های مسئولان باشد.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم، ادامه داد: بخشی از سیستم اداری ما برای شناسایی و استعدادیابی نیروهای نخبه است، قسمتی از پیشرفت کشور به واسطه همین نوجوان و جوانان در تاریخ ثبت می‌شود، پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های نانو، هوا وفضا، سلول‌های بنیادی و… از دستاوردهای نخبگان علمی کشور ما است که همگی از مدارس همین سرزمین ظهور کرده‌اند و امروز در سطح جهانی نام آور شده‌اند.

قدردان ظرفیت‌‌های برتر سرمایه انسانی در حوزه دانش آموزی باشیم

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با قدرانی از نخبگان دانش آموزی کشور، یادآور شد: باید قدردان ظرفیت‌‌های برتر سرمایه انسانی در حوزه دانش آموزی باشیم، اگر سرمایه‌های عظیم انسانی در سایه بی توجهی از بین برود بی تردید سایر کشورها از آنها استفاده خواهند کردند، باید شرایط را برای استعدادهای برتر دانش آموزی به گونه‌ای فراهم کنیم که در مواجهه با فرصت‌ها ماندن را به رفتن ترجیح دهند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تعلیم و تربیت نسل نوجوان و دانش آموز تنها برعهده وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه سایر نهادها و سازمان‌ها هم نقش بی بدیلی را در این مهم ایفا خواهند کرد؛ براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دانش آموزان فراگیر است و این امر تنها برعهده وزرات آموزش و پرورش نیست.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از چهار رکن اصلی پیروی می‌کند

اسماعیلی با اشاره به جزئیات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای چهار رکن اصلی از حاکمیت، خانواده، نهادهای اجتماعی و غیردولتی و عمومی همچون موسسات عام المنفعه، شهرداری و حتی رسانه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان تعریفی دارد، تا با کمک این نهادها، وظیفه آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان به نحو احسن انجام شود، متاسفانه این سند ۱۰ سال که اجرایی نشده است امیدواریم هر چه سریع‌تر توسط نهادهای متولی به مرحله عملیاتی شدن برسد.

تعلیم و تربیت باید به دغدغه مسئولان تبدیل شود

 اسماعیلی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت باید به دغدغه مسئولان تبدیل شود، تصریح کرد: در چند سال اخیر بارها به موضوع سند تحول بنیادین تاکید بسیار شد و محور توسعه و قوام نظام بستگی به نظام آموزشی کشور دارد این مسئله هنوز به باور قلبی عده‌ای تبدیل نشده است؛ نظام آموزشی که بتواند حیات طیبه آموزشی را فراهم کند نیازمند توجه لازم از سوی مسئولان و نظام آموزشی کشور است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصریح کرد: برای تحقق ارزش‌های ملی و دستیابی به جایگاه بالای پژوهشی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، حتی حراست از  منابع طبیعی و محیط زیست و بهره‌مندی از آیندگان ، پرورش شهروند مسئول و قانونمدار، صلح پذیر و ظلم ستیز نیازمند آموزش و پرورش کارآمد است.

بیشتربخوانید

اسماعیلی در ادامه یادآور شد: حرکتی که انقلاب آغاز کرده به برکت خون نوجوانانی همچون حسین فهمیده است  تداوم این حرکت و همچنین دوام مسیر انقلاب و تعهد به ارزش‌ها و آرمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین باید بپذیریم که دانش آموزان در آینده می‌توانند زمینه‌سازان تمدن نوین اسلامی باشند./

پایان پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.