تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
99 بازدید
کد خبر : 5999

فرماندار رضوانشهر:

لزوم تبیین گفتمان انقلاب و اندیشه های امام و مقام معظم رهبری در مدارس

لزوم تبیین گفتمان انقلاب و اندیشه های امام و مقام معظم رهبری در مدارس
فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه مسیر گفتمان انقلاب اسلامی از استکبارستیزی می گذرد، گفت: نهادینه سازی گفتمان انقلاب و اندیشه های امام و مقام معظم رهبری در مدارس یک ضرورت مهم است.

به گزارش آژیم، امروز پنجشنبه دوازدهم آبان سید نادر صفوی میر محله در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه خودباوری یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ترویج فرهنگ و تفکر استقلالی در جهان اسلام توانست نوعی خودباوری فرهنگی و استقلال، اندیشه‌ای را برای مسلمانان به ارمغان آورد.

وی با اشاره به راههای تقویت خودباوری دینی گفت: اولین گام در خودباوری دینی، خدا محوری خود شناسی و خودسازی فردی و اجتماعی است دوم عزّت خواهی از خداوند متعال، سوم بی نیازی از غیر خدا، چهارم تقویت همت و اراده، پنجم جهاد در راه خدا باعث سرکوبی دشمنان انسانیت و موجب سرافرازی اسلام و عزت آیین است، ششم اتحاد و همدلی است، که این اتحاد در شهرستان بین برادران اهل تشیع و تسنن وجود دارد، هفتم اعتماد به مردم، هشتم مقاومت و ایستادگی است که آمریکار از آن هراس دارد.

فرماندار رضوانشهر تلاش در تحصیل و تولید علم را از دیگر راههای تقویت خودباوری دینی دانسته و افزود: امروز در دانش هسته ای، در دانش سلولهای بنیادی – که از دانشهای بسیار کمیاب دنیاست – و در بسیاری از رشته های دیگر پیشرفتهایی کرده ایم که دشمنان ما را هم به اعتراف وادار می کند، نشان دهنده این است در محیطی که خودباوری وجود دارد و ملت توان خود را باور کرده است و آزادانه و بدون سلطه بیگانه مشغول کار است.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی با احیای فرهنگ، تفکر و هویت دینی، شخصیت مردم به ویژه نسل جدید و حضور فعال آنان را در صحنه های مختلف اجتماعی تثبیت و تضمین نمود، تصریح کرد: آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان و ترغیب آنان به شناخت هویت دینی خویش، بهترین راه در امان ماندن از ضربات سخت و مهلک تهاجم است.

سید نادر صفوی افزود: امروزه عمده ترین و مهمترین ابزار مورد استفاده دشمن برای عملی کردن نقشه ها استفاده گسترده از انواع رسانه هاست، لذا باید با تدوین و ساختن برنامه های متنوع در جهت شناساندن و تثبیت هویت دینی به مردم ،خصوصا جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با اشاره به اینکه مسیر گفتمان انقلاب اسلامی از استکبار ستیزی می گذرد، گفت: نهادینه سازی گفتمان انقلاب و اندیشه های امام و مقام معظم رهبری در مدارس یک ضرورت مهم است.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت روحانی مبارز انقلابی میرزا کوچک خان جنگلی اشاره نمود و افزود: نهضت جنگل در گیلان فرهنگ استکبار ستیزی بود، وظیفه ما به عنوان مسئولین این است که فرهنگ استکبار ستیزی و مقاومت را در جامعه نهادینه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.