تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
233 بازدید
کد خبر : 6184

دستگیری حفاران غیرمجاز در تالش

دستگیری حفاران غیرمجاز در تالش
به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، با اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه چولادی از توابع روستای بنون مشایخ خطبه‌سرا ۱۰ نفر از افراد متخلف و حفاران غیرمجاز دستگیر شدند.

به گزارش آژیم، محمد علی‌پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز اظهار کرد: با هوشیاری و اقدام به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گیلان، از حفاری غیرمجاز در منطقه تالش جلوگیری و ۱۰ نفر از افراد متخلف دستگیر شدند.

وی با اشاره به اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه چولادی از توابع روستای بنون مشایخ خطبه‌سرا تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت شهرستان با دستور مقام‌قضایی به محل اعزام و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی، در یک عملیات غافلگیرانه هنگام حفاری دستگیر و از آنان یک دستگاه فلزیاب با کلیه متعلقات و یک دستگاه دی وی دی آر دوربین مدار بسته سه بیل و کلنگ، و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.