تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
90 بازدید
کد خبر : 6216

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد:

پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون

پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اعلام کرد: با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون برای ۸۳۶ نفر در بخش مشاغل خانگی اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش آژیم، سیاوش آقاجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات مشاغل خانگی در رسته‌هایی مانند گرافیک و کامپیوتر از فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرورش ماهیان سردآبی یا گرم آبی و پرورش مرغ بومی در حوزه جهاد کشاورزی، دوخت لباس و قالی بافی از بخش صنعت – معدن و تجارت و طرح‌های مربوط به صنایع دستی مانند لباس محلی، گلیم‌بافی و حصیر بافی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی در شهرستان‌های استان در دستور کار است، عنوان کرد: یکی از اقدامات جدی این اداره کل در راستای رونق تولید در کسب و کارهای خرد، تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی برای افرادی است که به صورت انفرادی در بخش‌های مختلف مشاغل خانگی مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: از طریق تشکیل تعاونی در حوزه های تخصصی کسب و کارهای خانگی در شهرستان های استان، اموراتی نظیر بازاریابی و فروش، آموزش، برندینگ، تامین نهاده ها، نیازهای فنی و … به رونق تولید در کسب و کارهای کوچک و پایداری این مشاغل کمک می شود.
آقاجانی افزود: از ابتدای امسال براساس طرح های معرفی شده به بانک های عامل (کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی) مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۲۱ طرح روستایی عشایری پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تسهیلات برای طرح‌های یاد شده با پیش بینی اشتغال برای ۱۰۱ نفر در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدمات، نظیر بوم گردی، محصولات گلخانه ای و پوشاک، پرداخت شده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.