تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
125 بازدید
کد خبر : 6474

استاندار گیلان:

پژوهش و فناوری، پیشران تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی

پژوهش و فناوری، پیشران تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی
اسدالله عباسی تجاری سازی علم و فناوری و تولید و کسب ثروت به منظور بهبود وضع زندگی مردم و افزایش سطح رفاه عمومی از پژوهش های عملیاتی و مسئله محور را حائز اهمیت دانست.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی در جلسه شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری با محوریت برگزاری بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران گیلان در سال 1401 ، با گرامیداشت 19 آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، به نگاه ارزشمند رهبر معظم انقلاب به نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت شعار سال و اینکه پژوهش و فناوری، پیشران تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، باید از همه ظرفیت ها برای کابردی و عملیاتی کردن پژوهش های مسئله محور در گیلان استفاده کرد.

وی با اشاره اینکه سرعت عمل در انجام امور و کاهش هزینه ها با پژوهش های عملیاتی میسر است، افزود: در راستای بالابردن کیفیت تولید، افزایش بهره وری، کارآمدسازی و کاهش هزینه ها، ضرورت توجه به امر پژوهش و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان تجاری سازی علم و فناوری و تولید و کسب ثروت به منظور بهبود وضع زندگی مردم و افزایش سطح رفاه عمومی از پژوهش های عملیاتی و مسئله محور را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: حاصل و نتیجه تجاری سازی تولید علم و رسیدن به اهداف معنوی و مادی، بر انگیزه پژوهشگران برای پژوهش های کاربردی، مسئله محور با نگاه پژوهش های بومی با توجه به مزیت های گیلان در حوزه های گردشگری، صنعت و کشاورزی، می افزاید.

دکتر عباسی به تاکیدات خود در جلسه پیشین کارگروه پژوهش بر تشکیل و فعال سازی کمیته پژوهش در دستگاه های اجرایی استان و مسئله محور بودن پژوهشها اشاره و تصریح کرد: در پژوهش ها دغدغه و مشکلات استان همچون حوزه های پسماند، ترافیک، تولیدات  دانش بنیان، تالاب انزلی، معضل اعتیاد، توجه به زیست بوم گیلان، جوانی جمعیت، آسیب‌شناسی زندانیان، افزایش راندمان محصولات کشاورزی و افزایش در سطح نظیر برنج و چای و سایر محصولات و نیز احصاء راه‌های نشاط افزایی در جامعه در دوران پساکرونا مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم ترغیب بیشتر فعالان حوزه علم و پژوهش و فناوری و توانمند سازی حوزه پژوهش اشاره و تاکید کرد: حمایت از پژوهشگران و فعالان این حوزه با ارائه تسهیلات و امتیازات لازم باید در دستور کار همه دستگاههای اجرایی با توان و ظرفیت بالا، علاوه بر میزان جذب اعتبارات پژوهشی باشد.

دکتر عباسی با بیان اینکه جایگاه برتر حوزه پژوهش گیلان در سطح ملی  باید استمرار پیدا کند، بررسی و رصد تولیدات محتوایی دانش بنیان دانشگاه ها و مراکزعلمی، آموزشی و پژوهشی و برپایی نمایشگاه ها مرتبط را مورد تاکید دانست و از فرمانداران خواست تا برنامه های هفته پژوهش و فناوری در سطح شهرستان‌ها نیز با جدیت اجرایی شود.

در این جلسه، دکتر عباسی استاندار گیلان، احکام اعضای بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران گیلان در سال 1401 را نیز به آنان اهدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.