تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
214 بازدید
کد خبر : 6489

فرماندار رضوانشهر:

۸۰ درصد شبکه آب روستایی رضوانشهر فرسوده است

۸۰ درصد شبکه آب روستایی رضوانشهر فرسوده است
فرماندار رضوانشهر گفت: بیش از ۸۰ درصد از شبکه آب شرب روستاهای این شهرستان در دو بخش مرکزی و پره سر به دلیل عمر بالای ۳۰ سال مستهلک و فرسوده است.

به گزارش آژیم، سید نادر صفوی در جلسه محرومیت زدایی که با موضوع آب شرب با حضور نمایندگان آب و فاضلاب گیلان و جمعی از مدیران شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: با اشاره به تنش آبی در سطح روستاهای شهرستان افزود: هم اکنون شاهد تنش‌های آبی در سطح حدود ۵۰ روستای این شهرستان بدلیل کمبود و یا نداشتن آب شرب هستیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اجرای پروژه محرومیت زدایی در حوزه آب شرب که از سوی قرارگاه امام حسن مجتی(ع) در استان گیلان انجام خواهد شد، گفت: در فاز دوم این پروژه 11 روستای فاقد شبکه آبرسانی و 8 روستای دارای تنش آبی شهرستان در اولویت هستند.

وی با اشاره به بیشترین حجم تنش آبی در این شهرستان افزود: روستای بزرگ پونل با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفرجمعیت و یک هزار و پانصد مشترک بیشترین مشکل تنش آبی را در این شهرستان دارد.

صفوی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب شرب در گیلان و نیز شهرستان رضوانشهر بر خلاف تصور مبنی بر وجود منابع آب کافی عنوان کرد: آب تولیدی، تنها برای مصرف شرب مردم است و از مصرف آن در سایر بخش ها اعم از شستن خودرو و بخش کشاورزی باید خودداری گردد.

فرماندار رضوانشهر عنوان کرد: فرسودگی شبکه، نشت آب، آبیاری سنتی در بخش کشاورزی، مصارف خانگی بدون مدیریت، حفر چاه های غیرمجاز و هدر رفت آب های زیر زمینی از مهمترین دلایل چالش در این حوزه است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیان کرد: طول شبکه آب در این شهرستان ۶۷۷ کیلومتر است که از این میزان ۴۷۵ کیلومتر متعلق به روستاهای بخش مرکزی و پره سر می باشد که ۸ ایستگاه پمپاژ کار هدایت آب در طول این شبکه ها را برعهده دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.