تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
293 بازدید
کد خبر : 6509

با حضور وزیر کشور:

افتتاح جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام و اقتصاد ایران

افتتاح جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام و اقتصاد ایران
غرفه‌های استان گیلان در محل جشنواره به شماره‌ های 75 الی 77، همه روزه تا پایان جشنواره از ساعت 16 الی 22، پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

به گزارش آژیم،ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام و اقتصاد ایران زمین، به میزبانی استان گلستان و با حضور ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و دفاتر امور روستایی و خدمات شهری استانداری استان گلستان و مازندران، و هنرمندان شاخص صنایع‌دستی و اقوام ایرانی، از روز سه شنبه 17 آبان در سالن نمایشگاه دائمی بین‌المللی استان گلستان آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: در این جشنواره، استان گیلان با ارائه صنایع‌دستی، پوشاک سنتی، رشتی دوزی، چادر شب بافی، سیاه چادر عشایری و سوغات و موسیقی محلی گیلان کار خود را آغاز کرد.

وی بیان داشت: در ابتدای مراسم، غرفه گیلان به نوای موسیقی محلی با صدای استاد ناصر وحدتی و اجرای گروه موسیقی گیل آمارد، آذین گشت و محصولات عشایری و سوغات محلی گیلان با استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان، روبرو شد.

جهانی افزود: آیین افتتاحیه با حضور احمد وحیدی، وزیر محترم کشور، مهدی جمالی نژاد، معاون محترم عمران و توسعه امور شهری و روستایی، علی اصغر شالبافان، معاون محترم گردشگری، علی محمد زنگانه، استاندار محترم استان گلستان و جمعی از مسئولین استانی، انجام شد و در آغاز جشنواره محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از غرفه سیاه چادر تالش گیلان بازدید نمود.

شایان ذکر است غرفه‌های استان گیلان در محل جشنواره به شماره‌ های 75 الی 77، همه روزه تا پایان جشنواره از ساعت 16 الی 22، پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.