تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
193 بازدید
کد خبر : 6617

استاندار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان تأکید کرد:

مدیریت پسماند با پشت میزنشینی به نتیجه مطلوب نمی رسد

مدیریت پسماند با پشت میزنشینی به نتیجه مطلوب نمی رسد
استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت پسماند با پشت میزنشینی به نتیجه مطلوب نمی رسد بر لزوم تبدیل موضوع مهم تفکیک زباله از مبدأ به فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: هیچ بهانه ای در تحقق وعده بازگشت سراوان به طبیعت پذیرفتنی نیست.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی ظهر امروز (شنبه) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند و ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه اظهار کرد: پسماند بزرگترین چالش استان است که مدیریت آن باید جهادی و فارغ از اقدامات معمول باشد و با پشت میزنشینی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری نسبت به مساله حفظ محیط زیست و پسماند ، خاطرنشان کرد: به سبب اهمیت موضوع، جلسات تخصصی مدیریت پسماند توسط حوزه معاونت عمرانی بصورت هفتگی برگزار می شود و اقداماتی نیز در جهت بهبود وضعیت موجود درحال اجراست که لازم است بصورت جدی تری دنبال شود.

دکتر عباسی به وعده خود به مردم استان درخصوص بازگرداندن سراوان به طبیعت اشاره و بیان کرد: هیچ بهانه ای برای عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی متولی در مدیریت زباله سراوان را نمی پذیرم.

استاندار گیلان تفکیک از مبدا را الزامی برای مدیریت زباله در عرصه های مختلف استان خواند و بیان کرد: مدیریت پسماند یکی از مهم ترین گام ها و ابزارها برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است که در این زمینه یکی از استراتژی هایی که می تواند اثربخش باشد، بحث آموزش های شهروندی است.

وی بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و ارائه آموزش های لازم برای همه رده‌های سنی به ویژه دانش آموزان بعنوان نسل آینده کشور را ضروری دانست و افزود: حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی‌ست و مشارکت جمعی را می طلبد.

نماینده عالی دولت در استان ؛ شناسایی عرصه هایی که تفکیک زباله در آن صورت می گیرد را امری ضروری دانست و گفت: این عرصه ها باید به عنوان الگو به آحاد جامعه معرفی شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه صدور هرگونه ضرب الاجل از سوی بنده به معنای ضعف در آن حوزه مدیریتی است ، خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی بصورت سرزده از پهنه های مدیریت پسماند نقاط مختلف استان بازدید و نتایج آن را به مردم عزیز استان اعلام می‌کنم.

در این نشست که فرمانداران سراسر استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ گزارش اقدامات صورت گرفته حوزه مدیریت پسماند در پهنه های مختلف استان توسط برخی از فرمانداران و شهرداران ارائه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.