تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
222 بازدید
کد خبر : 6748

کشف وضبط ۱۲ قبضه سلاح شکاری در رشت همزمان با فصل مهاجرت پرندگان

کشف وضبط ۱۲ قبضه سلاح شکاری در رشت همزمان با فصل مهاجرت پرندگان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت از کشف و ضبط ۱۲ قبضه سلاح شکاری از شکارچیان ، همزمان با فصل مهاجرت پرندگان به پهنه های آبی و زیستگاههای طبیعی این شهرستان خبر داد .

به گزارش آژیم،محمدتقی تقی زاده اظهار داشت : در پی گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه سرمحیط بانی سراوان رشت ، محیط بانان پرتلاش و سخت کوش این پاسگاه موفق به کشف و ضبط دوازده فبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز از شکارچیان در پهنه های آبی و زیستگاههای طبیعی این شهرستان  شدند.
وی افزود: پرونده متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع  شد.

تقی زاده اضافه کرد: با سرد شدن هوا در عرض های شمالی، مهاجرت پرندگان  زمستان گذران به تالاب‌ها و پهنه های آبی استان گیلان آغاز شده و علی رغم اینکه تاکنون هیچگونه دستورالعملی جهت شکار صادر نگردیده است، ولیکن عده از افراد سود جو بدون توجه به این موضوع اقدام به شکار و صید غیر قانونی می کنند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، مامورین یگان حفاظت با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر قانون و با شدت و قاطعیت برخورد خواهند کرد.
رئیس محیط زیست رشت در پایان خاطر نشان کرد؛ امیدواریم میزبانان خوبی برای این میهمانان رهگذر باشیم و با امن کردن تالاب ها ، مزارع ، نیزارها و آبندان ها شاهد تعداد بیشتری از این پرندگان مهاجر در سالهای بعد باشیم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.