تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
124 بازدید
کد خبر : 6829

استاندار در نشست مدیران صنعت بیمه گیلان با حضور رییس کل بیمه مرکزی کشور تاکید کرد؛

نقش بیمه در توسعه اقتصادی همگام با کارکرد اجتماعی آن مورد توجه باشد

نقش بیمه در توسعه اقتصادی همگام با کارکرد اجتماعی آن مورد توجه باشد
استاندار گیلان استفاده از شیوه های نوین و بهره گیری از فناوری های روز را نیاز اصلی شرکت های بیمه خواند و سهولت بخشی در امر دسترسی به خدمات بیمه ای را الزامی دانست و تاکید کرد: نقش بیمه در توسعه اقتصادی همگام با کارکرد اجتماعی آن مورد توجه باشد.

به گزارش آژیم، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مدیران صنعت بیمه استان که با حضور مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی کشور برگزار شد؛ به نقش بیمه در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره و اظهار کرد: بیمه در توسعه کشور و بهبود کیفیت زندگی اجتماعی مردم جایگاه ویژه ای دارد و لازم است در جهت گسترش فرهنگ بیمه ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه تلاش موثری صورت گیرد.

وی ترویج فرهنگ بیمه در بین عامه مردم را ضروری خواند و افزود: فرهنگ سازی برای بهره گیری از خدمات بیمه ای در بخش های مختلف نیازمند معرفی صحیح کارکردهای بیمه و نیز بهره گیری از ابزارهای نوین برای دسترسی راحت مردم از خدمات آن است.

دکتر عباسی اعتماد افزایی در امر توسعه و ترویج خدمات بیمه را امری مهم دانست و اضافه کرد: ایجاد بازار رقابتی در میان شرکت های بیمه گر کشور و ارائه خدمات بهینه و زودهنگام تاثیر قابل ملاحظه ای در اعتمادآفرینی و توسعه پایدار صنعت بیمه دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با  اشاره به نگاه کمالگرای دولت به مساله بیمه ، بر لزوم همکاری بیشتر بیمه ها در مسیر پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: شرکت های بیمه می توانند با سرمایه گذاری در پروژه ها و طرح های کلان گامی ارزشمند برای اعتلای ایران اسلامی بردارند.

دکتر عباسی؛ گیلان را استانی پرتراکم و پرتردد به سبب موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های گردشگری و نیز حادثه خیز بودن در بعد طبیعی برشمرد و گفت: به سبب تعدد تردد خودرویی ، وقوع حوادث جاده ای در استان نیز بالاتر از دیگر نقاط کشور است ، از اینرو لزوم ارائه خدمات بیمه ای و خسارت های این بخش در گیلان بیشتر احساس می شود.

وی تامین خسارت های پیش آمده در کوتاه ترین زمان ممکن را امری مهم دانست و تصریح کرد: کوتاه شدن زمان پرداخت خسارت و لغو بروکراسی های موجود، عاملی برای رغبت افزایی برای استفاده از دیگر خدمات بیمه ای است.

استاندار گیلان استفاده از شیوه های نوین و بهره گیری از فناوری های روز را نیاز اصلی شرکت های بیمه در عصر کنونی خواند و یادآور شد: سهولت بخشی در امر دسترسی به خدمات بیمه الزامی مهم است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به ظرفیت حمل و نقل دریایی و ریلی در گیلان اشاره و بیان کرد: بیمه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی از موارد قابل توجه است که باید شرکت های بیمه به آن توجه کنند.

وی به تردد بالای راکبان موتورسوار در گیلان و لزوم بهره مندی آنان از بیمه اشاره و خاطرنشان کرد: باید برای رفع خلاهای موجود در این بخش برنامه ریزی هوشمندانه و اثربخشی داشت.

دکتر عباسی همچنین تصریح کرد: انتظار داریم شرکت های بیمه گر گیلان نسبت به افتتاح حساب پرداخت و دریافت خود در بانکهای استان اقدام کنند و مازاد درآمدی خود را برای سرمایه گذاری توسعه محور استان مصرف نمایند.

رییس کل بیمه مرکزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه صنعت بیمه در جهان ، با برشمردن نقش بیمه در توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: بیمه خود دو رویکرد اقتصادی و اجتماعی دارد که در ایران اسلامی رویکرد اجتماعی آن به ویژه ارائه خدمات در بخش درمان جایگاه شناخته شده تری در بین آحاد جامعه دارد.

مجید بهزادپور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح مدل کلان اقتصادی ، بهره گیری از کارکردهای بیمه در بخش اقتصادی را تلاشی موثر و کارآمد در جهت تحقق این مهم دانست و افزود: جاذبه های اقتصادی بیمه باید در جامعه معرفی شود.

وی گسترش دادن دامنه اعتماد عمومی به بیمه را در گرو ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و خریداران خدمات بیمه ای خواند و گفت: رقابت افزایی در بین بیمه گران ضروری است.

وی با بیان اینکه شرکت های بیمه آرامش و امنیت را میفروشند ، اعتمادآفرینی نسبت به کارکردهای این بخش را عاملی مهم و لازم الاجرا دانست.

در این جلسه همچنین تعدادی از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.