تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
243 بازدید
کد خبر : 6879

دیشب در ماسال چه گذشت؟

دیشب در ماسال چه گذشت؟
چند لحظه بعد تعدادی دیگر از این اغتشاشگران که مردم ماسال را بی‌غیرت می‌دانستند به گلزار شهدا (نماد غیرت مردم ماسال) حمله ور شده و ضمن تخریب بخشی از تاسیسات داخل گلزار، دکه همجوار با گلزار شهدا را تخریب کردند.

به گزارش آژیم ، عصر روز گذشته پس از ۶۰ روز تلاش همه‌جانبه‌ی ضدانقلاب و فراخوان‌های متعدد برای کشاندن مردم به خیابان، جمعی از اغتشاشگران در سطح شهر ماسال اقدام به طرح شعارهایی علیه نظام و رهبری کردند.

این جمع که در خوشبینانه ترین حالت و در اوج تحرکات نزدیک به دویست نفر بودند‌ (کلیک کنید و بشمارید؛ در این فیلم به وضوح جمعیت همراه نزدیک به 100 نفر هستند (https://eitaa.com/masalnews/20408) ) و در بینشان لیدرهای غیربومی دیده می‌شد، با حمله به کیوسک راهور در میدان مرکزی و پرتاپ مواد آتش زا به سمت خودروی پلیس، قصد تحریک پلیس برای ایجاد درگیری و کشته سازی داشتند.

در پی حمله این گروه به کیوسک راهور، یکی از مامورین اقدام به چند مورد تیراندازی با ساچمه کرد که با دستور فرماندهان امنیتی میدان، متوقف شد.

در ادامه اغتشاشگران دور میدان اقدام به راهپیمایی و طرح شعارهای ساختارشکنانه کردند.
مردم تماشاچی که جمعیتشان بالغ بر چهارصد نفر بودند دور میدان مرکزی وگلزار شهدا ایستاده و به اقدامات اغتشاشگران واکنشی جز تماشا نداشتند!

در ادامه چندین بار سربازان و نیروهای امنیتی توسط اغتشاشگران مورد ضرب قرار گرفتند.

یک سرباز بی‌گناه را چند ده نفره دواندند تا بزنند، اما از،دستشان فرار کرد.

یکی از پیرمردهای حاضر در صحنه را به جرم نزدیکی با ماموران امنیتی زدند. سنگی بزرگ به نشانه سرش بلند کردند که با رسیدن مردم به خیر گذشت.

نکته جالب ماجرا خویشتن داری نیروهای امنیتی با وجود گستاخی های چند اغتشاش‌گر بود. ماموران با دست پر خویشتن داری می کردند و اغتشاشگران با دستان بظاهر حالی آتش می‌زدند و تخریب می‌کردند.

حوالی ساعت ۱۸:۱۵ در حالیکه جمعیت اغتشاشگران به کمتر از صد نفر رسیده بود، عدم همراهی مردم آنها را عصبانی ومجبور به شعار و توهین علیه مردم ماسال کرد؛
“ماسالی بی‌غیرت، نمیخوایم، نمی‌خوایم””تماشاچی نمیخوایم”
(https://eitaa.com/masalnews/20409)و …

بعد از طرح این شعارها و عدم همراهی مردم، متفرق شده وبرخی‌شان به سمت پمپ بنزین ماسال رفتند.
در این مسیر گلدان های بلوار ولیعصر را شکسته و در وسط جاده رها کردند و در چهار راه پمپ بنزین با سوزاندن چند سطل زباله ترافیک ساختگی ایجاد کردند (https://eitaa.com/masalnews/20411).

چند لحظه بعد تعدادی دیگر از این اغتشاشگران که مردم ماسال را بی‌غیرت می‌دانستند به گلزار شهدا (نماد غیرت مردم ماسال) حمله ور شده و ضمن تخریب بخشی از تاسیسات داخل گلزار، دکه همجوار با گلزار شهدا را تخریب کردند.

(https://eitaa.com/masalnews/20412)🔹همچنین برای تخریب تابلوی گلزار (https://eitaa.com/masalnews/20406) تلاش کردند که نافرجام ماند.

جمع باقیمانده اغتشاشگران جلوی گلزار شهدا که حدودا سی، چهل نفر بودند پس از جسارت به مزاری شهدای شهرستان، در وسط خیابان آتش به راه انداخته و عربده کشی می‌کردند.

چند لحظه بعد، نیروهای امنیتی ویژه جلوی مدرسه عظمت ماسالی پیاده شده و با شلیک چند تیر هوایی به سمت گلزار شهدا به راه افتادند.

به محض رسیدن نیروهای ویژه جلوی شیرینی‌سرای شایان، عربده کشان و اغتشاشگران مدعی، پا به فرار گذاشته و متفرق شدند.

و این چنین فراخوان اغتشاش در ماسال با “نه‌ی بزرگ مردم” مواجه شد./ماسال نیوز

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.