تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
166 بازدید
کد خبر : 7496

بیش از یک هزار زوج گیلانی متقاضی فرزندخواندگی

بیش از یک هزار زوج گیلانی متقاضی فرزندخواندگی
به گفته مدیرکل بهزیستی گیلان در حال حاضر ۱۰۵۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی داریم که حدود ۴۰۰ زوج واجد شرایط اخذ فرزند هستند.

به گزارش آژیم،مهدی خدمت بین دانا با بیان اینکه اداره کل بهزیستی گیلان ۷۰ هزار پرونده مددجویی، توانخواهی و افراد بهبود یافته دارد، اظهار کرد: زیر ۳۰۰۰ نفر از این افراد در مراکز نگهداری بستری هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از افراد تحت پوشش این اداره کل را کودکان زیر ۱۸ سال بد سرپرست و بی سرپرست تشکیل می دهند، افزود: در دهه اخیر تعداد کودکان بی سرپرست در استان گیلان کاهش یافته است اما بر تعداد کودکان بد سرپرست افزوده شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، سالمندان، بیماران اعصاب و روان و افراد کم توان ذهنی که شرایط نگهداری در منزل برایشان امکان پذیر نیست را از دیگر افراد تحت پوشش این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: این افراد از یارانه دولتی هم استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: در گیلان ۲۲ مرکز بهزیستی وجود دارد که در یک مرکز آن کودکان یک تا سه سال نگهداری می شوند که شیرخوارگاه محسوب می شود؛ این مراکز از کودکان سه تا شش سال و شش تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز نگهداری می کنند که توسط خیرین اداره می شوند.

خدمت بین دانا گفت: اگر قوه قضاییه حکم به بد سرپرستی کودکی را بدهد، بهزیستی برای این کودک والدین جایگزین پیدا می کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: در حال حاضر ۱۰۵۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی داریم که حدود ۴۰۰ زوج واجد شرایط اخذ فرزند هستند؛ البته تاکنون سالانه حدود ۱۰ فرزند را به این خانواده ها واگذار کرده ایم که این مسئله سخت گیری نیست و باید احتیاط لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه زوج های تحصیلکرده باشند با توجه به شرایط سنتی مناسب در اولویت اخذ فرزندخوانده هستند، خاطرنشان کرد: اولویت اول فرزندخواندگی با زوج هایی است که صاحب فرزند نمی شوند و زنان سرپرست خانوار و خانواده های دارای یک فرزند متقاضی در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.