تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
237 بازدید
کد خبر : 7774

برگزاری کارگاه آموزشی عملی آشنایی با سایت‌های هیرکانی

برگزاری کارگاه آموزشی عملی آشنایی با سایت‌های هیرکانی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری کارگاه آموزشی عملی آشنایی با سایت‌های هیرکانی گیلان و گونه‌های گیاهی غالب آن را در روز سه‌شنبه هشت آذر در حریم سایت سیاهرود رودبار خبر داد.

به گزارش آژیم،ولی جهانی چهارشنبه 9آذر1401 با اعلام این خبر افزود: موسسه آموزشی و پژوهشی تسهیلگران گردشگری کاسپین با مشارکت پایگاه میراث جهانی هیرکانی در گیلان، کارگاه آموزشی عملی آشنایی با سایت‌های هیرکانی و گونه‌های گیاهی غالب آن را در حریم سایت سیاهرود رودبار به صورت رایگان و با هدف توان‌افزایی راهنمایان گردشگری استان گیلان برگزار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان‌اینکه جنگل‌های هیرکانی در تیرماه سال ۱۳۹۸ در فهرست جهانی قرار گرفت، افزود: باید از فرصت ثبت‌ جهانی جنگل‌های هیرکانی برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری و کمک به توسعه اقتصاد محلی نهایت استفاده را کنیم.

در این کارگاه دو ساعته که با حضور ۳۵ نفر از راهنمایان گردشگری عضو انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گیلان برگزار شد، فریبا بابایی مدیر پایگاه میراث جهانی هیرکانی در گیلان ضمن معرفی منطقه حلیمه‌جان محل برگزاری کارگاه و کوه درفک و گونه زربین و غار دربند رشی، نکات ارزشمندی در خصوص جنگل های هیرکانی، سایت های ایران و ریخت شناسی گونه های منطقه ارائه دادند.

او همچنین افزود: جنگل‌های هیرکانی با مساحت ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار که برخی دانشمندان قدمت آن را ۴۰ میلیون سال برآورد کرده اند؛ نمادی از فسیل‌های زنده‌ای محسوب می‌شود.

در پایان کارگاه ضمن پذیرایی با اهدای ساک پارچه ای دوستدار طبیعت از شرکت‌کنندگان تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.