تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
119 بازدید
کد خبر : 7919

دولت در صدد ارایه لایحه در مورد بیمه و مسکن خبرنگاران است

دولت در صدد ارایه لایحه در مورد بیمه و مسکن خبرنگاران است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تنظیم لایحه ای برای حمایت از خبرنگاران خبر داد که به واسطه آن بیمه و مسکن این قشر فرهیخته در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

به گزارش آژیم،غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد وعده محقق نشده مسکن خبرنگاران، گفت: مسکن به عنوان یک کالای اساسی برای تمام اقشار جامعه محسوب می‌شود، رشد بی رویه تورم خانه‌دار شدن را برای اقشار ضعیف جامعه تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی کرده است. طرح‌های مختلفی برای خانه‌دار شدن طیف کم درآمد جامعه توسط دولت‌های مختلف ارائه داده شد اما تاکنون محقق نشده است.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات ساخت مسکن ملی برای خبرنگاران، افزود: ساخت «مسکن ملی توسط دولت مسیری برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه به ویژه خبرنگاران است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش برای تدابیری با وزارت مسکن و شهرسازی است تا ساخت مسکن خبرنگاران محقق شود؛ امیدواریم این مهم به مرحله عملیاتی شدن برسد.

پرداخت اقساط مسکن با توجه به حقوق دریافتی خبرنگاران ممکن نیست
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان پرداخت هزینه سنگین اقساط خانه دار شدن، یادآور شد: پرداخت اقساط مسکن با توجه به حقوق دریافتی خبرنگاران ممکن نیست باید وزارت فرهنگ و ارشاد به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

منتظری با اشاره به درآمد کم خبرنگاران، تصریح کرد: شغل خبرنگاری حرفهِ درآمدزایی محسوب نمی‌شود‌ بر همین اساس دولت باید حمایت‌های حداقلی برای این گروه زحمتکش داشته باشد؛ بیمه و مسکن خبرنگاران از مباحث و موضوعات در دولت‌های مختلف بوده است، بر همین اساس دولت درصدد ارائه لایحه‌ای برای حمایت از خبرنگاران است که به واسطه آن بیمه و مسکن این قشر فرهیخته در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم کلیات لایحه حمایت از خبرنگاران هر چه سریعتر به مجلس ارائه شود تا شاهد بهره‌مندی این عزیزان از حداقل‌های حمایتی باشیم. مسکن نیاز اساسی هر فردی محسوب می‌شود برای تحقق این هدف نیازمند همراهی و همکاری وزارتخانه‌های مختلف هستیم. /
پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.