تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۱۶
216 بازدید
کد خبر : 7945

قدردانی گوترش از تلاش ایران برای توقف جنگ اوکراین

قدردانی گوترش از تلاش ایران برای توقف جنگ اوکراین
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگوی تلفنی با آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های ایران برای توقف جنگ در اوکراین تشکر کرد.

به گزارش آژیم،آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش‌های ایران برای توقف جنگ در اوکراین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد تهران به تلاش خود برای توقف جنگ میان اوکراین و روسیه و ایجاد صلح پایدار ادامه می‌دهد.

اقای امیر عبداللهیان تاکید کرد ما مخالف ارسال سلاح به طرفین جنگ هستیم و اتهام ارسال سلاح ایران به روسیه ادعایی بی اساس است که به منظور مشروع جلوه دادن کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می‌گیرد.

رییس دستگاه دیپلماسی در این گفتگوی تلفنی همچنین تصریح کرد آمریکا و چند کشور معدود غربی ضمن تشویق به اغتشاش و ترور در ایران با بکارگیری اطلاعات نادرست از سازو کار‌های بین المللی سو استفاده کرده اند.

 

قدردانی گوترش از تلاش ایران برای توقف جنگ اوکراین

دبیر کل سازمان ملل نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش‌های ایران برای توقف جنگ در اوکراین تشکر و ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها به اتش بس دائم منجر شود. انتونیو گوترش همچنین از ابتکار ایران برای تشکیل کمیته ملی برای رسیدگی به حوادث داخلی ایران قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.