تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
130 بازدید
کد خبر : 8019

رونمایی از عهدواره هنر و رسانه ای جنگل در رشت + تصاویر

رونمایی از عهدواره هنر و رسانه ای جنگل در رشت + تصاویر
عهدواره هنر و رسانه ای جنگل امروز با حضور “سعید جلیلی” نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بر سر مزار میرزا کوچک خان جنگلی برگزار شد. هدف از راه اندازی این سامانه ثبت آثار تولیدی و محتوایی پیرامون نهضت جنگل و روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی است.‌

به گزارش آژیم،نشست آغاز به کار عهدواره هنری رسانه‌ای جنگل در آرامگاه میرزا کوچک جنگلی با حضور “سعید جلیلی” نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد. در این مراسم از سامانه عهدواره هنر و رسانه رونمایی شد هدف از راه اندازی این سامانه ثبت آثار تولیدی و محتوای نهضت جنگل و روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی است.‌

امین زمانپور، دبیر این عهدواره گفت: این عهدواره در واقع پلتفرمی است برای راویان، حامیان و هنرمندان دوستدار جنگل که هرکدام داستان‌ها و روایت‌های خود را از میرزا و نهضت جنگل به اشتراک می‌گذراند.

وی افزود: قرار است از این روایت ها، داستان‌ها و ماجراها، با کمک اهالی هنر و رسانه، آثار هنری تهیه و به جامعه ارائه شود.

گفتنی است، عهدواره ملی هنر و رسانه با محوریت نهضت جنگل ذیل برنامه‌های کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی برگزار می‌شود که با محورهای فیلمنامه، مستند، شعر، داستان، نقاشی، تصویرسازی، پوستر، المان شهری، پادکست و نوشت افزار اجرا خواهد شد.

رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست، اظهار کرد: بزرگترین پیام این مراسم این است که کنگره میرزا آغازی برای بازشناسی شخصیت این روحانی مبارز و نهضت جنگل است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های متولیان این است که کنگره به جغرافیا و زمان و همایش‌ها محدود نشده و در گذر زمان به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ مقاله از ایران و چند کشور خارجی به دبیرخانه کنگره میرزا ارسال شده است، تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که به ماندگاری کنگره کمک می‌کند عهدواره هنر و رسانه است.

پلتفرم این عهدواره شامل سه قسمت راویان جنگل، هنرمندان و حامیان است و علاقمندان برای ثبت آثار خود می‌توانند به سایت www.ahdvarejangal.ir مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.