تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
117 بازدید
کد خبر : 8156

استاندار در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده گیلان بیان کرد؛

پژوهشگران و شرکتهای دانش بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات هستند

پژوهشگران و شرکتهای دانش بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات هستند
استاندار گیلان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات به حوزه پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ محدودیتی وجود ندارد، گفت: اولویت پرداخت تسهیلات در گیلان مربوط به این مجموعه هاست و هیچ مدیری حق تخطی در این زمینه را ندارد.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: زندگی و سیره الهی این بانوی بزرگ اسلام، الگوی تمام عیار برای بشریت است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) بعنوان فرزند، همسر و مادر نمونه بود، ادامه داد: تربیت ستارگانی در آسمان امامت و ولایت، دستاوردهای ارزشمند تربیتی و الگومحور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه نیاز به پژوهش با توجه به شرایط امروز جامعه مشهود است، افزود: راهی جز حرکت در مدار پژوهش نداریم از این‌رو پژوهشگران باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین‌ اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که نگاه هوشمندانه نسبت به بخش تولید، اقتصاد، معیشت به ویژه موضوع دانش بنیان دارند و همواره بر این حوزه تاکید نموده اند از این رو همه ما باید به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

دکتر عباسی با بیان اینکه دانشگاه ها باید از آموزش محوربودن به سمت پژوهش محوری و دانشگاه های نسل چهارم حرکت کنند، اضافه کرد: لازمه تحقق دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین، تکمیل حلقه پژوهش و حرکت در این مسیر است.

وی با اشاره به اهمیت کار تحقیق و پژوهش پژوهشگران بیان داشت: پژوهشگر با نگاه نقادانه و موشکافانه به مسائل و مشکلات ایراد وارد کرده و در ذهن خود سوال مطرح می‌کند و با پاسخگویی راه حل را ارائه می‌دهد، او تنها ایراد نمی‌گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهشگران، منابع انسانی را مهمترین ظرفیت استان و کشور خواند و ادامه داد: محققان، پژوهشگران و جوانان از سرمایه‌ها، ظرفیت‌ها و داشته‌های ما در این استان هستند که باید مورد توجه قرارگیرند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به ایده‌ها، تولیدات پژوهشگران، تجاری‌سازی و تبدیل آن به ثروت بی‌توجه باشیم، افزود: امسال همه مدیران را مکلف کردیم تا سهم پژوهش را صرف همین حوزه نمایند، اگر ریالی از این سهم در جای دیگری هزینه شود، آن مدیر در پست خود نمی ماند.

نماینده عالی گیلان با تاکید بر اینکه پژوهشگر و نخبه برای ثبت ایده و مراحل تجاری سازی آن نباید دنبال بوروکراسی باشد، خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان موظفند در تجاری سازی دانشی که توسط پژوهشگران گیلان تولید شده، کمک و حمایت‌های لازم را داشته باشند.

دکتر عباسی خطاب به پژوهشگران شرکت کننده در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان عنوان کرد: شما مایه مباهات ما هستید و با افتخار کنار شما هستیم و از شما حمایت می کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر تشکیل نشست های چالش محور با حصور پژوهشگران و نخبگان آموزشی، اضافه کرد: نشست با پژوهشگران استمرار پیدا کند و فقط به ایام هفته پژوهش و روز دانشجو بسنده نشود.

دکتر عباسی با بیان اینکه با پیوند تجربیات گذشته و بروزرسانی آن می توان مسیر توسعه را هموارتر کرد، گفت: با بهره گیری از تجربیات پژوهشی گذشته، نسبت به تولید علم و پژوهش های خلاقانه دغدغه مند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه “ما می توانیم” شعار عمل گرای دولت سیزدهم است و بر این اصل پایبند هستیم، تصریح کرد: مدیری که بر اصل “ما می توانیم” اعتقاد نداشته باشد کنار گذاشته می شود.

وی با اشاره به بروزرسانی طرح ها و پژوهش محوری پروژه های عمرانی، اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن باید از سازه های نو و ایده های خلاق و پژوهش محورانه استفاده شود.

وی با تاکید بر حفط بافت روستایی و شهری، افزود: سیمای سنتی و روستایی که عجین شده با فرهنگ ناب اسلامی نباید دستخوش تغییر شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پژوهش به کمک محیط زیست و امنیت غذایی بشتابد، گفت: ظرفیت های پژوهشگران گیلان باید در خدمت توسعه استان باشد.

وی با اشاره به تعطیلی ۷۰۰ واحد تعطیلی در استان، افزود: با تلاش های صورت گرفته تعداد ۱۶۵ واحد تولیدی و صنعتی با رویکرد دانش بنیان شدن، احیا شده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه ایران در بخش تولید علم و دانش حرف برای گفتن دارد، گفت: دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور نسبت به قبل از انقلاب چشم گیر بود و قابل مقایسه نیست و این مسیر باید با جدیت استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر نخبه پروری بویژه در بخش مدیریتی، اضافه کرد: مدیری که نخبه نباشد بدون شک نخبگان را درک نخواهد کرد.

در این جشنواره تعدادی از اعضای ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان گزارش عملکرد و نیز پژوهشگران برتر گیلان نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان این جشنواره، ۲۳ نفر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان گیلان با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان تقدیر شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.