تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
406 بازدید
کد خبر : 8206

نتیجه حمایت تمام قد فرماندار تالش از شهردار اسالم؛

مدیریت پسماند شهرداری اسالم با تجهیزات و روش های دوران قاجار

مدیریت پسماند شهرداری اسالم با تجهیزات و روش های دوران قاجار
بنظر می رسد عمق درک ، توان،سواد و اهمیت بحران پسماند برای برخی مسئولین تالش ،در حد همان تجهیزات و روش های مدیریت پسماند در ساحل آلالان می باشد.

به گزارش آژیم، در حالی که مردم تالش هنوز افتتاح چادرهایی با عنوان طرح گردشگری در ساحل آلالان توسط شهرداری اسالم را فراموش نکرده اند، این بار فرماندار و مسئولین تالش از طرحی با عنوان مدیریت پسماند شهرداری اسالم در این منطقه بازدید کرده اند که آدمی را به یاد دوران قاجار می اندازد

تصاویر منتشر شده در پورتال فرمانداری تالش افرادی را نشان می دهد که بصورت دستی اقدام به جمع آوری و تفکیک زباله های تر در محل جایگاه دفن زباله در ساحل آلالان می کنند،تا توسط دستگاه های قدیمی که گویی مربوط به دوران قاجار می باشد ،خرد و سپس به شکل دستی بسته بندی شوند

مسائل بهداشتی در کل فرآیند مدیریت پسماند به طور مستقیم و غیرمستقیم اهمیت دارد،حال اینکه با وجود تصاویر منتشر شده و آنچه از محل دفن زباله اسالم در ذهن داریم ،مسئولین بهداشتی و نهاد های متولی چگونه اجازه فعالیت و دخالت مستقیم افراد در جمع اوری و تفکیک زباله را می دهند،جای سوال دارد.

هر چند این طرح به شکل آزمایشی توسط شهرداری اسالم در دست اجرا می باشد ،اما گفته می شود در فاز بعدی می باید زمینی جهت استقرار و فعالیت کارگاه مربوطه به شرکت یا متولی امر اختصاص داده شود ،که خود محل مناقشه می باشد.

در حالی که مردم منطقه سالهاست نسبت به وضعیت دفن زباله در منطقه مذکور و بوی نامطبوع آن معترض هستند،و ساحل آلالان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در منطقه می باشد،ادامه کار آن هم با تجهیزات و امکانات بسیار قدیمی که در تصاویر مشاهده می شود ،حکایت از فرصت سوزی و افزایش مشکلات مردم منطقه دارد.

در حالی که کیا عاشوری طبق اعلام اعضای شورای شهر تالش پاسخگوی تلفنی و حضوری آنان نمی باشد،اما ارتباط حسنه ای با شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر اسالم داشته و همواره حضور پررنگی در برنامه ها و پروژه های مجموعه مدیریت شهری اسالم دارد.

همین امر موجب شده است که برخی کاربران به طنز طرح مذکور را حاصل اتحاد و همراهی فرماندار تالش و شهردار اسالم بدانند و معتقدند عمق درک ، توان،سواد و اهمیت بحران پسماند برای برخی مسئولین تالش ،در حد همان تجهیزات و روش های مدیریت پسماند در ساحل آلالان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.