تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
219 بازدید
کد خبر : 8320

رژه خودرویی ارگان‌های امدادرسان به مناسبت شروع امداد زمستانی انجام شد

رژه خودرویی ارگان‌های امدادرسان به مناسبت شروع امداد زمستانی انجام شد
طرح امداد زمستانی در استان گیلان همزمان با کل کشور از تاریخ ۲۳ آذر ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

به گزارش آژیم،  صبح امروز – سه شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱، رزمایش آغاز طرح امداد زمستانی دستگاه‌های امدادرسان در استان گیلان انجام شد.

طرح امداد زمستانی در استان گیلان همزمان با کل کشور از تاریخ ۲۳ آذر ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

در این طرح اورژانس گیلان همراه با سایر ارگان‌های امدادرسان تمام پایگاه‌های شهری و جاده‌ای خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده و آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مردم خواهد بود.

هم اکنون در اورژانس پیش بیمارستانی گیلان ۷۸ پایگاه شهری و جاده‌ای، ۶۶۴ نفر پرسنل عملیاتی به همراه ۸۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و شش دستگاه موتورلانس آماده ارائه خدمات اورژانسی بوده و تمهیدات لازم در خصوص فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی در برف و سرما نیز انجام شده است.

همچنین آمبولانس‌های کمک‌دار موجود در مراکز نیز به تجهیزات فنی زمستانی شامل زنجیر چرخ، ضدیخ و وسایل گرمایشی مجهز شده‌اند و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاه‌های کوهستانی می‌باشند.

در این طرح بازرسی‌ها و پایش‌های مستمر از پایگاه‌های اورژانس استان به منظور بررسی میزان آمادگی لازم در کلیه پایگاه‌ها بصورت مستمر انجام خواهد شد.

واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان، واحد MCMC (پایش مراقب‌های درمانی)، واحد EOC (فرماندهی عملیات بحران) نیز آماده انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص امدادرسانی به بیماران ومصدومان می‌باشند و در طرح امداد زمستانی سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۹ هزار و ۶۸۹ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان بهره‌مند شدند.

که از این تعداد ۵هزار و ۶۹۹ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۳هزار و ۹۹۰ مورد غیر تصادفی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.