تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
185 بازدید
کد خبر : 8367

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه:

امیدواریم سریعتر برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی تهران-مونتویدئو به توافق برسیم

امیدواریم سریعتر برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی تهران-مونتویدئو به توافق برسیم
روح الله متفکرآزاد رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه در دیدار مجازی با اعضای گروه دوستی پارلمانی اروگوئه و ایران گفت: خرسندیم که پنج دور از نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه برگزار شده است و امیدواریم هر چه سریعتر برای برگزاری دور جدید این نشست به توافق برسیم.

به گزارش آژیم،روح الله متفکرآزاد رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه  روز دوشنبه (۲۱ آذر ۱۴۰۱) با اعضای گروه دوستی پارلمانی اروگوئه و ایران بصورت مجازی دیدار و گفتگو کرد

متفکرآزاد  در نشست وبیناری اعضای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه ایران و اروگوئه گفت: اروگوئه از کشورهای مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حوزه آمریکای لاتین است از این رو دو کشور از گذشته روابط دیپلماتیک حسنه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به جایگاه مهم مجالس دو کشور، پارلمان های ایران و اروگوئه می‌توانند نقش بسزایی در تسهیل و تسریع مناسبات فیمابین ایفا کنند. لذا از افزایش گفتگوها و همکاری‌های میان نمایندگان مجالس و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور استقبال می‌کنیم و امیدواریم علیرغم بعد مسافت، شاهد تبادل هیأت های پارلمانی دو طرف باشیم. ما به گروه‌های دوستی پارلمانی به‌عنوان یک نیروی تسهیل‌گر و مبتکر در پیشبرد روابط در همه ابعاد و به نفع هر دو ملت نگاه می‌کنیم و از هرگونه پیشنهاد و ابتکاری برای تقویت همکاری های گروه‌های دوستی پارلمانی استقبال می‌کنیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: ایران و اروگوئه فرصت‌های زیادی برای همکاری در زمینه اقتصاد دانش بنیان، انرژی‌های تجدیدپذیر، دارو و تجهیزات پزشکی، موادغذایی، کشاورزی بهداشت دام و دامپزشکی دارند و انتظار می‌رود گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور با تلاش مشترک، نقش خود را در بالفعل نمودن این ظرفیت‌ها ایفا کنند.

متفکرآزاد در پایان، بر اهمیت برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه تاکید کرد و افزود: خرسندیم که پنج دور از نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه برگزار شده است اما متاسفانه آخرین نشست این کمیسیون به ۱۱ سال قبل بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: ششمین دور از نشست‌های کمیسیون اقتصادی دو کشور فرصت مغتنمی برای گسترش همکاری‌ها است و امیدواریم هر چه سریعتر برای برگزاری این نشست به توافق برسیم.

در ادامه دیه گو رژس و پدرو خیسدونیان از اعضای گروه دوستی پارلمانی اروگوئه و ایران نیز که در این نشست مجازی حضور داشتند، ضمن ابراز خرسندی از گفتگو با اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت همکاری و تبادل‌نظر نظام‌مند میان نمایندگان مجالس دو کشور تاکید کرد.

این نمایندگان ضمن تایید وجود ظرفیت‌های فراوان دو طرف برای ارتقای سطح مناسبات دوستانه بویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی، بر ضرورت فعالیت بیشتر اعضای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه جهت تسهیل روابط و افزایش تراز تجاری دو کشور تأکید کردند.

اعضای گروه دوستی پارلمانی اروگوئه و ایران در پایان ضمن اعلام علاقمندی به افزایش سطح گفتگوهای نمایندگان مجالس دو کشور، بر تبادل هیأت هایی میان گروه‌های دوستی پارلمانی تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک شاهد ارتقای سطح مناسبات فیمابین باشیم.

شایان ذکر است در این دیدار مجازی آقایان احمد راستینه و حسن محمدیاری از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه و جواد حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در مونته‌ویدئو نیز حضور داشتند که به صورت جداگانه نکاتی را جهت افزایش سطح مناسبات دوستانه دو کشور بیان کردند./

پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.