تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
231 بازدید
کد خبر : 8419

پویش “یلدای فاطمی”برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در گیلان برگزار می‌‎شود

پویش “یلدای فاطمی”برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در گیلان برگزار می‌‎شود
تعداد کل زندانیان گیلان که با جرایم غیرعمد زندانی هستند فعلا ۴۹۷ نفر است.

به گزارش آژیم،علیرضا یزدانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار کرد: ستاد دیه در راستای اهداف خود تنها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مانند نفقه، تصادفات رانندگی و یا حوادث کارگاهی و قتل شبه عمد عمل میکند و اساسا جرایم عمد در جهت اهداف آن قرار ندارد.

وی عنوان کرد: تعداد کل زندانیان استان گیلان که با جرایم غیرعمد زندانی هستند فعلا ۴۹۷ نفر است که ۲۲ نفر آنها زن و مابقی مردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان اضافه کرد: بیشترین زندانیان بدهکار گیلانی بیشتر در بخش مالی است که هم‌اینک ۱۱۶ نفر از این افراد در زندان های استان به سر می‌برند، همچنین ۳۰ نفر به خاطر مهریه، ۱۲ نفر به خاطر نفقه، پنج نفر به خاطر حوادث کارگاهی و دو نفر به خاطر قتل شبه عمد در زندانها هستند.

یزدانی تعداد زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده استان گیلان تا این لحظه را ۱۶۵ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه بدهکاری این افراد حدود ۱۳۴ میلیارد تومان بود یادآور شد: سال گذشته ۳۰۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد که ۱۰۶ میلیارد تومان بدهکاری داشتند از زندان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان اضافه کرد: به غیر از روش‌هایی مانند پرداخت تسهیلات کم بهره و اخذ گذشت از شاکیان برای آزادی زندانیان، تاکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم کمک بلاعوض به زندانیان جرایم غیر عمد که دارای محرومیت بودند انجام دادیم.

یزدانی مهمترین برنامه ستاد دیه را جشن گلریزان ماه مبارک رمضان خواند و افزود: در پویش مردمی سردار جنگل که هفته گذشته برگزار کردیم و با همت مردم و خیران توانستیم ۱۷ زندانی جرایم غیر عمد استان گیلان را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: شب یلدای امسال با ایام فاطمیه مصادف شده است بنابراین پویش یلدای فاطمی را راه‌اندازی کردیم تا از این طریق بتوانیم زندانیان جرایم غیر عمد را با کمک مردم آزاد کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان ابراز داشت: ۶۶ زندانی در زندانها داریم که دارای دانش‌آموز هستند بنابراین پس از جلسه ای که با آموزش و پرورش استان برگزار کردیم قرار شد از ظرفیت دانش‌آموزان برای آزادسازی این زندانیان استفاده کنیم.

یزدانی عنوان کرد: اقساط زندانیان جرایم غیر عمدی که بدهی آنان از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره پرداخت می شود از پنج ماه پس از آزادی آنها شروع می‌شود و اینطور نیست که مجبور شوند بلافاصله پس از آزادی قسط ها را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه در جشن گلریزان سال گذشته مردم و خیران برای آزادی زندانیان پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک کردند خاطرنشان کرد: امسال هم برنامه وسیعی را در راستای برگزاری جشن های گلریزان ندارم دیده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.