تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
123 بازدید
کد خبر : 8425

استاندار در نشست پرسش و پاسخ با مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران گیلان بیان کرد؛

حوزویان در اعتلای فرهنگی جامعه نقش موثر دارند

حوزویان در اعتلای فرهنگی جامعه نقش موثر دارند
نماینده عالی دولت در گیلان، اجرای صحیح جهاد تبیین به عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را ضروری دانست و گفت: حوزویان همگام با سایر متولیان امر در اعتلای فرهنگی جامعه نقش موثر دارند و فرمانداران از حضور مدیران حوزه در جلسات شورای فرهنگ عمومی بیشتر بهره مند شوند.

به گزارش آژیم، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست نهضت مطالبه گری، دولت پاسخگو و در جمع مدیران، کارکنان، طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران گیلان، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و پس از شنیدن نقطه نظرات و سوالات حاضرین، حضرت زهرا(س) را الگوی تمام عیار خوبی های عالم توصیف و اظهار کرد: مطالعه و عملیاتی کردن سیره زندگی نورانی فرزند پیامبرمهربانی، همسر ولایت و مادر امامت راه روشن را برای عالمیان مشخص می کند.
وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) با ولایت مداری و بهره گیری از رهنمودهای پدر بزرگوارشان، در همه فضایل اخلاقی سرآمد است.
وی با بیان اینکه رهروی از راه و روش ائمه معصومین(ع) نجات بخش جامعه از ظلم و تاریکی است، تاکید کرد: امروز باید بدرستی ابعاد شخصیتی این بزرگواران برای تضمین جامعه معرفی و سبک زندگی آنان در امورات اداره جامعه و تحکیم خانواده و مباحث مهم پیاده سازی شود.
استاندار گیلان تصریح کرد: در چهله دوم انقلاب اسلامی، اجرای دقیق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم و نیز جهاد تبیین به معنای تببین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی؛ در امیدآفرینی آحاد جامعه و یاس دشمنان بسیار حائز اهمیت است.
استاندار گیلان به نقش حوزه های علمیه  در فرهنگ سازی اشاره و بیان کرد: باید حضور حوزویان در جلسات شورای فرهنگ عمومی و امثالهم پررنگ تر شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را جزو وظایف ما قرار دادند تا بتوانیم عملکرد خود را صادقانه و شفاف بیان کنیم، اظهار داشت: باید واقع بینانه عملکردمان را برای مردم تبیین کنیم و اگر ضعف هایی هم در طول این دهه‌ها بوده نقد منصفانه شود.
وی با بیان اینکه در بخش های مختلف عملکرد خوبی داریم و در حوزه های دانش بنیان، هوا فضا و فناوری های نانو و غیره حرف برای گفتن داریم، عنوان کرد: در این میان در بخش اقتصادی دچار مشکلاتی شدیم زیرا اقتصاد ما یارانه‌ای و لیبرالی بوده و نمی توانسته نجات بخش مسائل و ظرفیت های کشور ما باشد.
استاندار گیلان با یادآوری اینکه آیت الله رئیسی دولت را در شرایط تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفت، گفت: با وجود تحریم‌های دشمنان شرایط اقتصادی مدیریت شده و امروز تورم به ۴۰ درصد رسیده است.
وی با اشاره به آزادسازی یارانه ها به عنوان یکی از اقدامات دولت بیان کرد: این اقدام در درازمدت برای مردم منفعت دارد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: آزادسازی یارانه ها حرکت به سمت رشد اقتصادی است و انتظار داریم در آینده تورم بازهم کاهش یابد.
دکتر عباسی با بیان اینکه امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد گیلان شدند، افزود: جمعیت روزانه استان طی مدت شش ماه به بیش از پنج میلیون نفر یعنی افزون بر ۲ برابر جمعیت استان اما این موضوع نیز به خوبی مدیریت شد.
وی گفت: دشمنان وقتی دیدند که در مسیر پیشرفت قرار گرفته ایم برای متوقف کردن ما تلاش می کنند.
استاندار گیلان به اقدامات انجام شده در استان طی یکسال اخیر اشاره و تصریح کرد: طی تلاش های انجام شده و تفکیک زباله از مبداء ۶۵۰ روستای گیلان سبز شده است که البته افق ما تحقق این امر در سطح تمامی روستا هاست.
نماینده عالی دولت در گیلان جلوگیری از معدوم شدن ۲ میلیون جوجه، عدم قطعی برق در تابستان و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها از این جهت، راه اندازی ۱۶۵ واحد راکد و نیمه تعطیل و دانش بنیان کردن ۴۵ واحد صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده و مدیریت جهادی در استان عنوان کرد.
وی گفت: هم اینک برای مصارف گاز طبیعی استان نیز قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز تشکیل شده تا بتوانیم با مدیریت بهینه مصرف از بروز کمبود و قطعی گاز در زمستان امسال در سطح استان جلوگیری کنیم.
دکتر عباسی تصریح کرد: از نتایج تحقیقات و کارهای پژوهشی حوزه های علمیه هم می توان در حوزه های فرهنگی بهره برد و در عین آنکه ابزارهای تولیدات محتوای فرهنگی را هم می توانیم در اختیار آنان قرار دهیم.
همچنین به مناسبت ایام فاطمیه مراسم مداحی با حضور استاندار گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حبیبی مدیر حوزه علمیه خواهران استان و حاضرین، در حوزه علمیه خواهران زینبیه رشت برگزار شد.
در این جلسه تعدادی از اساتید و طلاب، مباحث مختلف خود را با استاندار در میان گذاشتند و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حزوه های مختلف پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.