تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
222 بازدید
کد خبر : 8500

سخنگوی شورای نگهبان:

مصوبه مجلس درباره شفافیت هیچ اشکالی ندارد به جز دو موردی که مجمع تشخیص اشکال گرفته است

مصوبه مجلس درباره شفافیت هیچ اشکالی ندارد به جز دو موردی که مجمع تشخیص اشکال گرفته است
سخنگوی شورای نگهبان نحوه بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در این شورا را تشریح کرد و گفت: مصوبه مجلس درباره شفافیت هیچ اشکالی ندارد به جز دو موردی که مجمع تشخیص اشکال گرفته است.

به گزارش آژیم، هادی طحان نظیف در نشست خبری امروز(شنبه 26 آذرماه) در جمع خبرنگاران، در خصوص طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها گفت: شورای نگهبان ایرادات و ابهاماتی در این طرح داشت که همه موارد به جز یک مورد اصلاح و برطرف شد اما مجلس در خصوص آن یک مورد اصرار کرده بود.

وی ادامه داد: ماده 3 طرح شفافیت قوای سه گانه به شفافیت آرای هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید دارد که مغایر با اصل 110 قانون اساسی است چرا که مقررات مجمع را خود مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می کند، این مورد اصلاح نشد و باقی مانده است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: همچنین هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام طی نامه ای این مصوبه را از جهات مختلف مغایر با سیاست ها دانسته بود که طبق مقررات ما باید این موارد را اعلام مغایرت کرده و به مجلس اعلام کنیم. به نظر می رسد مجلس در این دو مورد بنای اصرار دارد تا در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره تصمیم گیری نهایی را کند./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.