تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
207 بازدید
کد خبر : 8672

اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار هفته جاری کمیسیون امور داخلی کشور

اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار هفته جاری کمیسیون امور داخلی کشور
نمایندگان عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را بررسی می کنند.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در حالی بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد که نمایندگان در نشست علنی دو هفته پیش با کلیات آن مخالفت کرده بودند.

پیش از این علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کلیات این طرح در نشست های پیشین مجلس رای نیاورد، طبق ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس اگر 50 نماینده درخواست بدهند مجددا طرحی که رد شده باشد، در دستور کار قرار می گیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد در مجلس بیان کرد: 112 نفر برای بررسی مجدد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس درخواستی امضا کردند که در صحن علنی قرائت شد. از این رو مجدد در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی می شود، پیشنهادات، معایب و ایرادات مدنظر نمایندگان مطرح  و بررسی خواهد شد تا دوباره برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال شود.

وی تاکید کرد: اصل بحث ما این است که اصلاحات در قانون انتخابات مجلس صورت بگیرد تا در انتخابات آتی نمایندگان مجلس اعمال شود با همین هدف درخواست بررسی مجدد داده شد. تمام تلاش ما این است که قبل از بودجه و دستورکارهای مختلف دیگر که زمان بیشتری از مجلس می برد، طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را در صحن ارائه و بررسی کنیم./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.