تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۱
690 بازدید
کد خبر : 874

پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصدی سد لاستیکی کرگانرود تالش

پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصدی سد لاستیکی کرگانرود تالش
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان در بازدید از سد لاستیکی کرگانرود تالش گفت: این سد با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۴ درصدی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، وحید خرّمی در حاشیه بازدید از پروژه سد لاستیکی کرگانرود تالش، با بیان اینکه این سد بخشی از آب‌های ناشی از بارندگی، زه آب‌های اراضی زراعی را در فصول زراعی جمع آوری و به مصرف اراضی کشاورزی در دو طرف رودخانه کرگانرود می‌رساند،اظهار کرد:حجم آب ذخیره شده پشت سد لاستیکی کرگانرود تالش برابر با ۲۰۰ هزار مترمکعب می باشد.

خرّمی با بیان اینکه ساخت سد لاستیکی کرگانرود تالش باعث توسعه و بهبود آبیاری حدود ۲ هزار ۴۱۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه خواهد شد، گفت: پرورش آبزیان، جلوگیری از پدیده کف‌کنی و بهسازی سواحل رودخانه، ذخیره‌سازی آب و تضمین آب اراضی حاشیه رودخانه از اهداف اجرای این طرح است.

وی همچنین افزایش سطح تراز آب در رودخانه و امکان انتقال آب به مزارع اطراف به روش پمپاژ، ایجاد حوضچه مکش و احداث ایستگاه پمپاژ و انحراف آب، بهره‌برداری توریستی و تفریحی و تغذیه آب زیرزمینی را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی کرگانرود تالش عنوان کرد.

به گزارش آژیم، سد کرگانرود با ارتفاع لاستیک سه و نیم متر، طول لاستیک در قاعده ۳۶ متر و ۵۰ سانتی متر و طول لاستیک در تاج ۴۷ متر بر روی رودخانه کرگانرود در شهرستان تالش در حال ساخت می باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امین راحتی چهارشنبه , 14 اردیبهشت 1401 - 12:22

کجا پیشرفت ۶۴ درصدی همه بودجه هارو خوردن یه اب یخ هم روش بنظرم ۳۰ درصد کار نکردن اینقدی که میلگرد و اموال دیگه رو خوردن اذیت نشدن با عذاب وجدان خوابیدن