تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
409 بازدید
کد خبر : 8768

فرماندار رضوانشهر:

۳ برابر شدن اعتبارات حوزه آموزش و پرورش رضوانشهر در کمیته برنامه ریزی شهرستان

۳ برابر شدن اعتبارات حوزه آموزش و پرورش رضوانشهر در کمیته برنامه ریزی شهرستان
فرماندار رضوانشهر در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان از از افزایش 3 برابری اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان در حوزه زیرساخت های آموزشی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آژیم، سیدنادر صفوی میرمحله در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه(س) با بیان اینکه در حوزه زیرساختی دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به نهاد مهم تعلیم و تربیت دارد، گفت: حدود 2 میلیارد تومان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای حوزه زیرساختی و آموزشی مدارس در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش اعتبار جهت استفاده بهینه دانش آموزان از خدمات آموزشی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های آموزشی شهرستان و توجه به مسائل و مشکلات آموزش وپرورش ضروری است، افزود:پروژه های عمرانی و زیرساختی در حال ساخت 6 مدرسه می باشد، که شامل مدرسه یک کلاسه روستای چاخ، سه کلاسه شهید شکوری گیل چالان، مدرسه حکمت کیشه خاله و دبستان شهید نظری ارده در دهه فجر امسال مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت و همچنین دبستان طرح برکت روستای تازه آباد با پیشرفت فیزیکی 85 درصد و لکه پشته پونل با پیشرفت 70 درصد در حال ساخت می باشد، که این جزئی از خدمات دولت مردمی در حوزه آموزشی این شهرستان می باشد.

صفوی خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری مطالبات آموزشی شهرستان طی نشستی که با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان داشتیم، در خصوص نوسازی، تعمیر ، تجهیز و امکانات آموزشی برای استفاده دانش آموزان مدارس این شهرستان قول مساعد دادند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اضافه کرد: حدود یک میلیارد تومان اعتبار جهت خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز مدارس و حدود 2 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس شهرستان در سالجاری بوده، که بخشی انجام و مابقی نیز تا پایان سال از سوی اداره کل نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

 

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دهه بصیرت و دو مناسبت مهم یوم الله ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت)و سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در این خصوص مهم است و باید از این دو مناسبت شاخص، برای بصیرت افزایی آحاد مختلف مردم و نسل جوان استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه بصیرت دانش آموزان خنثی کننده توطئه های دشمنان است، گفت: توطئه های دشمن در جنگ رسانه ای امروز را شما می بینید، دشمن با هدف قرار دادن نسل امروز به دنبال گمراهی دانش آموزان است.

سید نادر صفوی میرمحله بیان داشت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب هدف خود را برای کمرنگ کردن و تضعیف آموزه های دینی و انقلابی در بین دانش آموزان بکار گرفته اند، لذا نقش معلمین و دانش آموزان در مقابل توطئه های فرهنگی دشمنان مهم است و باید هوشیار و بابصیرت باشند.

و با اشاره به ایام فاطمیه (س) گفت: دانش آموزان با الگوگیری از سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) در راه کسب مسائل تهذیبی، علمی، فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه اهمیت جهاد تبیین در حال حاضر امری ضروری است، تاکید کرد: امروز باید به مساله تبیین و روشنگری، بیش از پیش اهمیت داده شود، هیچ روزی به اندازه امروز ، نیازمند امیدآفرینی در جامعه و در میان مردم و به ویژه جوانان نبوده ایم، باید اعتماد و امید را در جامعه افزایش دهیم.

صفوی همچنین با اشاره به در پیش بودن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ایمان و اخلاص، ایثار و مقاومت، منش و شخصیت، ساده زیستی، ولایت‌مداری را از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی دانسته و تاکید کرد: شناساندن افکار و مجاهدت‌های شهید سلیمانی برای نسل جوان ضروری است، می طلبد آموزش وپرورش شهرستان به منظور تبیین و معرفی مولفه ها و شخصیت های مکتب شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و همچنین دهه بصیرت برای دانش آموزان و اولیا و مربیان اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه به ایجاد خلاء آموزشی در حوزه پرورشی مدارس شهرستان اشاره نمود و تاکید کرد: آموزش و پرورش نسبت به این موضوع در جهت تبیین و روشنگری موضوعات مختلف برای دانش آموزان اهمتام جدی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.