تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۲
228 بازدید
کد خبر : 8871

جلال زاده در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای روسیه:

نتایج روابط اقتصادی میان ایران و روسیه باید برای مردم ملموس باشد

نتایج روابط اقتصادی میان ایران و روسیه باید برای مردم ملموس باشد
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز ناخرسندی از هم‌سطح نبودن حجم مبادلات تجاری با روابط سیاسی ایران و روسیه افزود: پیش بینی می‌شود سال جاری عدد این مبادلات با رشد مثبت به ۷ میلیارد دلار برسد که قطعا با توجه به ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های دو طرف عدد کوچکی محسوب می‌شود.

به گزارش آژیم،رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ولادیمیر واسیلیف، رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران دیدار کرد.

جلال زاده در ابتدای این دیدار، ضمن عرض خیر مقدم به هیأت پارلمانی روسیه، ولادیمیر واسیلیف، رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه را یک فرد با تجربه هم در زمینه اجرایی و هم در زمینه قانون گذاری توصیف و از اینکه وی ریاست گروه دوستی ایران و روسیه را به عهده دارد ابراز خرسندی کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین سفر اخیر خود به مسکو برای شرکت در نشست پارلمانی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی و ملاقات با مقامات پارلمان روسیه را خوب و مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این سفرها در تعمیق روابط دو کشور مثمر ثمر واقع شود.

وی در همین راستا افزود: در یک سال گذشته روسای جمهور ایران و روسیه سه ملاقات با یکدیگر داشته اند و شرایط کنونی، فرصت کم نظیری را برای ارتقای روابط دو کشور در بخش های مختلف ایجاد کرده و اراده سیاسی دو کشور در بالاترین سطح بر گسترش هر چه بیشتر روابط قرار دارد.

در این دیدار همچنین جلال زاده پیشنهاد روسیه مبنی بر تشکیل مجمع روسای مجالس کشورهای حاشیه دریای خزر را سازنده دانست و ابراز امیدواری کرد که در سفر آینده والودین به تهران تشکیل این مجمع و همچنین پیشنهاد ایران مبنی بر شکل گیری باشگاه پارلمانی کشورهای تحریم های یک جانبه، نهایی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم نتایج روابط اقتصادی فیمابین برای مردم دو کشور ملموس و محسوس باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با ابراز ناخرسندی از هم سطح نبودن حجم روابط و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران با روابط سیاسی دو کشور افزود: پیش بینی می شود سال جاری عدد این مبادلات با رشد مثبت به 7 میلیارد دلار برسد که قطعا با توجه به ظرفیت ها و نیازمندی های دو طرف عدد کوچکی محسوب می شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای روسیه و ایران: قانون بانکداری اسلامی در پارلمان روسیه به تصویب رسیده است

در ادامه این دیدار همچنین واسیلیف رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران با ابراز خرسندی از حضور در مجلس شورای اسلامی روابط دو کشور ایران و روسیه را دوستانه و راهبردی خواند و ابراز امیدواری کرد به زودی ملاقاتی در بالاترین سطح پارلمانی بین دو کشور شکل بگیرد.

وی افزود: ملاقات ها و دیدارهایی که امروز داریم از نظر ما زمینه سازی برای ملاقات و دیداری است که در آینده نزدیک خواهیم داشت.

واسیلیف در ادامه این ملاقات از تصویب قانون بانکداری اسلامی در پارلمان روسیه خبر داد.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران در پایان ابراز امیدواری نمود دانشگاه های دو کشور درخصوص همکاری فی مابین و تبادل دانشجو فعالیت بیشتری از خود نشان دهند./

پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.