تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
103 بازدید
کد خبر : 8947

درششمین کارگروه پسماند ماسال تاکید شد:

لزوم تفکیک زباله از مبدا /شروع آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک از مدارس

لزوم تفکیک زباله از مبدا /شروع آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک از مدارس
گیل چالاني فرماندار ماسال در جلسه مدیریت پسماند شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اولین اولویت کارگروه را تفکیک زباله از مبدا برشمرد وافزود: تولید زباله در روستا به مانند سنوات گذشته توسط خود روستا نشینان مدیریت میشود و عمده تولید زباله و معضل در سطح شهر است.

به گزارش آژیم، حمید سلطان خواه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال در ششمین جلسه کارگروه پسماند که صبح روز شنبه ١٠ دی ماه ١۴٠١ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد  به ارایه گزارش عملکرد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در طول ۴۰روزگذشته پرداخت .
از جمله مهمترین این اقدامات عبارتند از :
۱_  ١٢۶ مورد بازدید پایشی ، شناسایی ۱۶ نقاط بحرانی پسماند که ۱۱ مورد توسط دهیاران روستاها پس از تذکر لسانی به رفع آلودگی انجامید و فقط ۵ نقاط بحرانی پسماند درشهرستان به قوت خود باقی است که پیگیر رفع آن توسط مسئولین مربوطه هستیم.۲- چهار نشست در رابطه با تفکیک پسماند از مبدا با مسئول و کارکنان موسسه آفرینی کارتاش ،دهیاران روستاهای  توسه سرا، نیلاش، خودبچر و گنذر ۳-پاسخ به استعلامات مراجع قضایی درخصوص تهدید علیه بهداشت عمومی به تعداد ۱۷ مورد و احکام صادره دادگاه شهرستان در خصوص خدمات رایگان و عام المنفعه مبنی بر پاکسازی پسماند از محیط به تعداد ۱ مورد ۴- آموزش زیست محیطی کودکان و دانش آموزان به تعداد ۲۱۷ مورد پرداخت و اجرای طرح تفکیک پسمانداز مبدا در ادارات  حوزه تحت مدیریت مورد تاکید قرار گرفت و در ادامه مصوبات قبلی کارگروه مدیریت پسماند، قرائت و پیگیری گردید.
مهندس گیل چالانی فرماندار ماسال پس از اخذ گزارش از اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در رابطه با اجرای مصوبات قبلی از مسئولین ادارات، آموزش محیط زیستی در مدارس و مدیریت صحیح پسماند روستایی و شهری و اولین اولویت کارگروه را تفکیک زباله از مبدا برشمرد وافزود: تولید زباله در روستا به مانند سنوات گذشته توسط خود روستا نشینان مدیریت می شود و عمده تولید زباله و  معضل در سطح شهر است.
فرماندار‌ماسال بیان کرد: در روستاها تمرکز تفکیک زباله در هتل ها و مسافر کاشانه ها قرارداده شود و در راستای ترویج و آموزش فرهنگ تفکیک از زباله برای شهر نشینان و یا کسانی که مهاجرت معکوس داشتند باید لحاظ شود . تسریع در اقدامات مدیریت پسماند توسط دهیاران و آموزش تفکیک زباله از مبداء در روستاها به جهت کاهش تولید زباله انجام شود.
وی با اشاره به حضور رئیس کل دادگستری استان در شهرستان و دیدگاه و روحیه تعاملی ایشان  در بخش ارائه خدمات به  مردم در شهرستان گفت: فرصت مناسبی در حوزه پسماند برای شهرستان ایجاد شده که پیرو سفر رئیس کل دادگستری و موافقت ضمنی در خصوص تهیه زمین برای  اجرای پروژه تفکیک از زباله از مبدا، اقدام لازم در این خصوص توسط متولیان امر صورت گیرد.
فرماندار ماسال با بیان اینکه شخصا مخالف دفن زباله از مبداء هستم گفت: تهیه زمین به منظور دپو ، حمل به کود آلی رشت و نیز اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا در شهرستان می باشد.
گیل چالانی با بیان اینکه  تعامل بین ادارات مشکلات را در داخل حل خواهد کرد خطاب به شهرداری ها گفت: فعال شدن کارگروه فرعی مدیریت پسماند  تاکید می شود.
وی اظهار داشت: آموزش تفکیک زباله از مبدا را از مدارس شروع کنیم و کارشناسان محیط زیست با حضور در مدارس به جهت ترغیب دانش آموزان در تفکیک زباله، کلاسهای آموزشی را برپا نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.