تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
357 بازدید
کد خبر : 8980

در واکنش به برخی انتقادات از استاندار گیلان؛

قربانی شدن مطالبات مردم زیر پای احزاب بی نام و نشان

قربانی شدن مطالبات مردم زیر پای احزاب بی نام و نشان
گروهایی که در چند سال گذشته حتی نامی از آنان در فضای سیاسی استان به گوش نرسیده است ،امروز به نام مردم بدنبال به کرسی نشاندن و یا حفظ گزینه های متبوع خود هستند .

به گزارش آژیم، عزیز عاقبتی خبرنگار و فعال سیاسی در واکنش به بیانیه های اخیر برخی گروهای سیاسی در انتقاد از استاندار گیلان در یادداشتی نوشت:

از آنجایی که در کشور احزاب به معنای حقیقی کلمه شکل نگرفته اند، همواره در ایام پیش از انتخابات شاهد فعالیت موقت گروهها ی سیاسی به نام حزب هستیم.

گروههای چند نفره ای که همواره خود را شریک موفقیت های سیاسیون می دانند تا بتوانند سهمی در دولت یا حلقه اصلی نمایندگان داشته باشند.

اما حقیقت اینست اعضای فعال و واقعی این گروها گاه به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد و این جمع اندک هرگز نقشی در افزایش مشارکت توده های مردم در انتخابات ندارند، بلکه می توان گفت بخشی از نارضایتی مردم نیز ناشی از دخالت ها و نقش آفرینی آنان در امورات می باشد.

یکی از آفت های فضای سیاسی گیلان نقش آفرینی چنین اشخاص و گروهایی می باشد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم افزایش نیز یافته است .

این روزها شاهد صدور بیانیه های متعدد و سخنرانی های مختلفی در گوشه و کنار استان هستیم که نیازمند واکاوی و تحلیل می باشد.

گروهایی که در چند سال گذشته حتی نامی از آنان در فضای سیاسی استان به گوش مردم نرسیده است و هرگز نقش ملموسی در پیگیری مطالبات و مشکلات مردم گیلان نداشته اند،امروز به نام مردم بدنبال به کرسی نشاندن گزینه های متبوع خود هستند .

این گروها زمانی می توانند واقعی و برای مردم باشند که در همه دولت ها مطالبه گری کرده و نسبت به همه ناکارآمدی ها معترض باشند، نه اینکه در دولت های نزدیک به خود به یک باره انقلابی شده و بدنبال نقش آفرینی باشند،اما در دولت های دیگر کنج عزلت گزیده و به مصلحت اندیشی روی آورند و خبری از مطالبه گری عزیزان نباشد

آنچه مسلم است جنگ زرگری که در گیلان به راه افتاده ،چیزی جز سهم خواهی و نزاع های گروهی نیست و متاسفانه ردی از پیگیری مشکلات و چالش های مهم استان در این میان به چشم نمی خورد و ادامه این روند قطعا نتیجه ای جز قربانی شدن حقوق و مطالبات مردم زیر پای احزاب بی نام و نشان نخواهد داشت

مطالب فوق به معنای رضایت از عملکرد دولت و نماینده عالی آن در استان نیست،اما نباید اجازه ماهی گیری از آب گل آلود گیلان به عده ای خاص داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.