تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
307 بازدید
کد خبر : 9001

رفع تصرف اراضی ملی در تالش

رفع تصرف اراضی ملی در تالش
فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف بیش از ۷۳ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان تالش خبر داد.

به گزارش آژیم،فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در شهرستان تالش و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند. در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، ۷۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر به تصرف درآمده و به صورت غیرقانونی با سیم‌خاردار و فنس محصور شده است.

سردار “عزیزاله ملکی” به معرفی ۹ متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره و بیان کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را ۸۴۲ میلیارد ریال برآورد کردند. با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اشاره به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی خاطرنشان کرد: مبارزه با زمین‌خواران به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.