تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
184 بازدید
کد خبر : 9376

استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان تاکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی عملیاتی برای پویا سازی و استفاده بهینه از ظرفیت روستاها

لزوم برنامه ریزی عملیاتی برای پویا سازی و استفاده بهینه از ظرفیت روستاها
استاندار گیلان توجه به توسعه همه جانبه روستاها ضروری دانست و گفت: برنامه ریزی عملیاتی در جهت پویا سازی و استفاده بهینه از ظرفیت های یاد شده از سوی مدیران دستگاه های اجرایی متولی باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به نقش و جایگاه روش شناسی و برنامه جامع در جهت تحقق پایدار،  اظهار کرد: بر اساس سند آمایش سرزمینی و اسناد بالادستی توسعه، آبادی روستاها امری مهم و ضروری و مورد توجه دولت مردمی و انقلابی است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای هوشمندانه، جامع و آینده نگر برای توسعه روستاهای گیلان تصریح کرد: راهکارها باید به گونه ای باشد که ضمن توانمندسازی جامعه روستایی، منجر به افزایش امکانات موجود در روستا و در دسترس نمودن خدمات مورد نیاز برای روستاییان شود.

نماینده عالی دولت در  گیلان خاطرنشان کرد: باید ظرفیت های بالقوه روستاها از طریق دانش بنیان کردن فعالیت های مورد نظر به مرحله شکوفایی و بالندگی برسد و در این میان اقتصاد روستایی را متحول کند.

دکتر عباسی برندسازی و برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی  و صنایع دستی را موجب توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغالزایی در روستاها خواند و گفت: برنامه ریزی عملیاتی در جهت پویا سازی و استفاده بهینه از ظرفیت های یاد شده از سوی مدیران دستگاه های اجرایی متولی باید بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره به تاکید دولت مردمی و انقلابی سیزدهم مبنی بر حمایت و توسعه صنایع دستی، افزود: تلفیق صنایع دستی با دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان مورد تاکید آیت الله دکتر رئیسی رئیس محترم جمهوری بوده که این مهم در گیلان بعنوان استانی ممتاز در حوزه تولیدات سنتی و هنرهای دستی باید مورد توجه باشد.

دکتر عباسی شناسایی و معرفی افراد توانمند در حوزه صنایع دستی و ایجاد شبکه فروش برای تولیدات این بخش را بااهمیت دانست و گفت: شهرداری ها باید با برنامه ریزی و اقدامی موثر، برای صنایع دستی نیز همچون محصولات و سوغات محلی ، بازارچه صنایع دستی را برپا کنند.

استاندار گیلان به موضوع ساخت و ساز منازل روستایی و حمایت دولت در این بخش اشاره و اظهار کرد: ارائه تسهیلات برای ساخت خانه های روستایی موجب دلگرمی ساکنان و ایجاد انگیزه برای کسب و کار روستایی می شود که این امر اقتصاد روستایی را به بلوغ می رساند.

وی ساده زیستی، تعامل و خوداتکایی در امر تولید را از خصوصیات زندگی روستایی برشمرد و افزود: معضل پیری جمعیت حاصل توسعه سبک زندگی شهری است که این پدیده باید با بالندگی و کیفیت افزایی به زندگی در روستا مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به اهمیت موضوع پژوهش در رفع نارسایی های استان اعم از اشتغال، جمعیت، اقتصاد و … اشاره و بیان کرد: کاربردی کردن پژوهش ها و هدف بخشی به موضوعات برای حل معضلات موجود یک ضرورت است که کمتر به آن توجه شده است.

دکتر عباسی تاکید کرد: باید نتایج پژوهش های صورت گرفته در استان به جامعه ارائه شود، ضمن آنکه باید به منظور مدیریت زمان و بودجه، از اجرای هرگونه پژوهشی که ارتباط موضوعی با نیازها و توانمندی های استان گیلان ندارد اجتناب کرد.

استاندار گیلان یادآور شد: برای حل مشکلات استان پیش از تعریف و اجرای هرگونه پروژه، نسبت به انجام پژوهش های علمی و کاربردی با حضور صاحبان اندیشه در آن موضوع اقدام شود.

در این نشست که فرمانداران شهرستانهای گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، محمدرضا احمدی سنگری، سیدعلی آقازاده و جبار کوچکی نژاد، نمایندگان مردم شهرستان های رشت و خمام و رسول فرخی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.