تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
168 بازدید
کد خبر : 9421

بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس:

متاسفانه همچنان مجوز ساخت پتروشیمی با خوراک گاز صادر می‌شود

متاسفانه همچنان مجوز ساخت پتروشیمی با خوراک گاز صادر می‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه مصارف گازی باید در کشور محدود شود، گفت: در شرایط فعلی ما که کمبود گازی داریم متاسفانه هنوز هم که هنوز است مجوز پتروشیمی با خوراک گاز صادر می‌شود و این کار غلط است.

به گزارش آژیم،هادی بیگی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ناترازی مصرف گاز در کشور و راهکارهای جلوگیری از آن بیان کرد: کسری گاز کشور یک موضوع واضح بوده و همه آن را مشاهده می کنند همچنین ما روزانه ۷۸۰ میلیون متر مکعب گاز را وارد شبکه سراسری کشور می کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در حوزه گاز هم مصارف خانگی و هم تجاری داریم، بیان کرد: از این رو هم صنایع کوچک و هم صنایع بزرگ از گاز برای مصارف خود استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه امسال بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز فقط در بخش خانگی مصرف می‌شود ، اظهار کرد: مابقی انرژی گاز که بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب است برای مصارفی همچون صنایع و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین حتما ما در حوزه گاز کمبود داریم ، یعنی به میزان مصرفی که داریم، گاز تولید نمی کنیم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: ما یا باید صنایع بالادستی خودمان را توسعه دهیم و گاز بیشتری تولید کنیم که این خود منابع زیادی را طلب می‌کند و یا اینکه باید مصرف فعلی مان را بهینه کنیم. به عنوان مثال صنایعی که می‌توانند از سیستم های بهینه مصرف کنند به عنوان مثال صنایع تولید آجر و مجموعه هایی در حوزه صنعت و معدن باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
وی ادامه داد: حتما دستگاه هایی در دنیا وجود دارد که این دستگاه ها با انرژی گاز کمتری فعالیت می کنند و راندمان و بهره وری بهتری دارند که این صنایع باید در این حوزه ها مشغول به کار شوند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بخاری و آبگرمکن های بهینه سوز وجود دارد، گفت: همچنین تبدیل سیستم های بخاری به سیستم های شوفاژی در حال حاضر وجود دارد و می تواند مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه افزایش بهره وری نیروگاه ها امری ممکن است، بیان کرد: بنابراین بسیاری از چاره اندیشی ها برای بهینه مصرف کردن انرژی گاز مدنظر قرار گرفته و تنها باید این موارد اجرایی شود لذا درخواست ما این است که امسال مواردی در زمینه بهینه مصرف کردن انرژی در بودجه ۱۴۰۲ مدنظر قرار گیرد و دولت هم قانع شود که این ماموریت ها را انجام دهد.
بیگی نژاد با بیان اینکه توسعه مصارف گازی باید در کشور محدود شود، گفت: ما گازی نداریم و متاسفانه هنوز هم که هنوز است مجوز پتروشیمی با خوراک گاز صادر می‌شود و این کار غلط است./
پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.