تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
154 بازدید
کد خبر : 9438

استاندار گیلان خبر داد:

مدیریت ۱۰ درصدی مصرف گاز در گیلان

مدیریت ۱۰ درصدی مصرف گاز در گیلان
با اعمال مدیریت جهادی و همراهی مردم، میزان مصرف روزانه گاز استان از ۲۶میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۶۱ مترمکعب در چهارشنبه گذشته هم‌اینک به ۲۳ میلیون ۵۶۳ هزار و ۹۹ متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر یکشنبه در نشست ستاد ملی مدیریت بحران کشور که به صورت ویدئوکنفرانس به ریاست وزیر کشور برگزار شد، با قدرانی از همراهی مردم در مدیریت ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان، گفت: با اعمال مدیریت جهادی و همراهی مردم، میزان مصرف روزانه گاز استان از ۲۶ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۶۱ مترمکعب در چهارشنبه گذشته همینک به ۲۳ میلیون ۵۶۳ هزار و ۹۹ متر مکعب کاهش یافته است.

وی افزود: اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف گاز با غیرحضوری کردن مراکز آموزشی و کاهش ساعات کاری ادارات و بانک‌ها اثر خوبی در استان گیلان داشت.

استاندار گیلان تصریح کرد: همچنین با اجرای جدی و گسترده طرح پایش گاز استخرها، ورزشگاه‌ها و ویلا‌های خالی (بعد از شناسایی) قطع و با اجرایی کردن کاهش ساعات کاری در روز‌های شنبه و یکشنبه گاز صرفه جویی شده به استان‌های همجوار دچار افت، تقدیم شد.

به گفته عباسی، حامل‌های انرژی برق و گاز نیز به صورت همپوشانی طوری مدیریت شد تا استان گیلان دچار مشکل نشود، برخی از واحد‌های نیروگاهی به دلیل مصرف بالا از چرخه گاز خارج شده و سوخت گازوییل در آن‌ها جایگزین شد که با این امر مشکل برق در استان نداریم.

وی افزود: آن دسته از واحد‌های صنعتی که در این ایام تعطیل شدند نیز راه اندازی خواهند شد و جایگاه‌های سی ان جی نیز که با مشکل مواجه شد با همکاری و صرفه جویی مردم راه اندازی می‌شود و بخشی از این جایگاه‌ها به مدار برمی گردند.

استاندار گیلان همچنین گفت: این روند در طول هفته ضمن حفظ محدودیت‌های ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی ادامه خواهد داشت و هرگونه تصمیم جدید در این رابطه از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم خواهد رسید و با توجه به برودت هوا و شرایط جوی سعی می‌شود از طریق قرارگاه جهادی گاز اطلاع رسانی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.