تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
249 بازدید
کد خبر : 9554

وزیر آموزش‌ و پرورش:

تقویت تربیت‌ معلم در اولویت آموزش و پرورش است

تقویت تربیت‌ معلم در اولویت آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت تربیت‌معلم در اولویت آموزش و پرورش است، گفت: بازنگری در شیوه آموزشی، ساختاری و جذب در دانشگاه تربیت‌ معلم گام‌به‌گام در حال انجام است.

به گزارش آژیم،یوسف نوری امروز پنج‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان، اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش هنوز در منظومه حکمرانی قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بسترساز فرهنگ در جامعه است، افزود: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت تلقی می‌شود باید به این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، معلمان را اثربخش‌ترین بخش این نهاد آموزشی دانست و بیان کرد: تربیت‌معلم از لحاظ کمی و کیفی خروجی مثبت و اثرگذاری را به همراه نداشت اگرچه کارهای خوبی در این بخش صورت‌گرفته اما کافی نیست.

نوری با بیان اینکه تقویت تربیت‌معلم در اولویت آموزش و پرورش است، گفت: ارتقای کیفی تربیت‌معلم ساختار آموزشی کشور را متحول می‌کند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند جایگاه واقعی تربیت‌معلم را احیا کند و در این راستا اقدامات خوبی صورت‌گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت‌معلم از یک دانشگاه مأموریت‌گرا به دانشگاه معمولی تبدیل شده است، گفت: بازنگری در شیوه آموزشی، ساختاری و جذب در دانشگاه تربیت‌معلم گام‌به‌گام در حال انجام است.

نوری به تشریح نقش معلمین در تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان پرداخت و بیان کرد: نقش معلمان در تعلیم‌وتربیت نسل آینده جامعه کم‌نظیر است و در این راستا برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اقدامات خوبی صورت‌گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم توجه استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی افزود: در کشور ۴۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی وجود دارد که نسبت به بهره‌برداری مطلوب از آن باید نهایت دقت شود.

بازنگری کتب درسی در دستور کار آموزش و پروش

وزیر آموزش‌ و پرورش از بازنگری کتب درسی در این نهاد آموزشی خبر داد و اضافه کرد: بازنگری کتاب‌های درسی در کشور و به طور منطقی در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی با اشاره به درخواست مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به تربیت‌معلم در بودجه سال ۱۴۰۲، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باید به مسئله تربیت معلمین توسط دانش‌آموزان باید جدی گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.