تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
244 بازدید
کد خبر : 9602

استاندار در جلسه ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر گیلان؛

تبیین 44 سال افتخار، مبنای برنامه های دهه فجر باشد

تبیین 44 سال افتخار، مبنای برنامه های دهه فجر باشد
استاندار گیلان ضمن محکومیت اقدام نابخردانه اخیر پارلمان اروپا، سپاه پاسداران را از بطن مردم و نظام اسلامی و مایه هراس دشمنان دانست و گفت: تقارن ماه رجب و ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی است که باید تبیین44 سال افتخار، مبنای برنامه های دهه فجر باشد.

به گزارش آزیم،اسدالله عباسی استاندار صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با محکوم کردن اقدام مغرضانه و خصمانه اتحادیه اروپا علیه سپاه، افزود: دشمن مستاصل شده و در اوج ناامیدی نقاط قوت ما را نشانه‌گیری کرده‌است.

*سپاه پاسداران از بطن مردم و نظام اسلامی است

وی با اشاره به شکست دشمن در اغتشاشات اخیر و با بیان اینکه آنان متوجه نقاط قوت ما شده‌اند، اظهار کرد: این محاسبه غلط دشمن نیز منجر به شکست خواهد شد همانطوری که تاکنون تمام معادلات آنان نقش بر آب شده‌است، دشمن امروز جرات ورود به صحنه‌های مختلف را ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و وفادار به نظام و ولایت در کنار نهادهای انقلابی همچون سپاه، با روحیه همواره دشمن را سرجا نشانده‌اند، افزود: برای ما مضحک است که چگونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که در بطن نظام و مردم قرار گرفته است را هدف قرار دهند و تحرکاتی در این ارتباط داشته باشند.

دکتر عباسی با بیان اینکه مجلس با اعلام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی مقابله به‌مثل می‌کند، بیان کرد: اتحادیه اروپا در صورت تصویب قطعنامه علیه سپاه با برخورد سخت روبرو خواهد شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: مرکز تروریست پروری که فرانسه است و سلطنت طلبان و معاندان نظام که در آنجا جا خشک کرده‌اند، خودشان می‌دانند و مردم ما نیز آگاه هستند که دست منافقان به خون بیش از ۱۷ هزار جوان، مرد و زن “شهدای ترور” آلوده‌است.

وی با بیان اینکه دشمن، تروریست و آمریکا آشکار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور می‌کنند اما در دنیا آب از آب تکان نمی‌خورد، اظهار کرد: در حالیکه این عزیزان تروریست ها را در سوریه خفه کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور همیشه در صحنه مردم انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی اضافه کرد: در دهه فجر امسال در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بار دیگر نشان می‌دهیم که راه شهدا زنده است و در کنار مقام مظعم رهبری و تحت ولایت رهبر و پای انقلاب هستیم.

*تبیین 44 سال افتخار، مبنای برنامه های دهه فجر باشد

استاندار گیلان با بیان اینکه بار دیگر در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت، اقتدار ملی را نشان خواهیم داد، خاطر نشان کرد: همه باید در جهاد تبیین همکاری کنند ضمن اینکه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ایام “در گیلان حداقل ۴۴ دستاورد” در دستور کار قرار گیرد.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه باید کارهای خوب انجام شده را در بخش‌های مختلف از جمله پسماند و تفکیک زباله از مبدا را برای مردم اطلاع‌رسانی کنیم، اظهار کرد: کارهای انجام شده در روستاها در موضوع تفکیک زباله از مبدا بیان شود، ۷۰۰ روستای گیلان تفکیک زباله از مبدا را اجرا کردند.

وی با تاکید بر فعال شدن بیش از پیش کانون های فرهنگی، آموزشی و پرورشی در استان گیلان اظهار کرد: عموم مردم و نسل جوان و نوجوان باید بیشتر از دستاوردهای نظام آشنا شوند از این‌رو این مهم باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

*جنایات و خیانت های رژیم طاغوت به مردم بازگو شود

استاندار گیلان با بیان اینکه جنایت و خیانت‌های رژیم طاغوت و مقاومت، ایستادگی و اقتدار مردم ایران را باید بیشتر برجسته کنیم و در خاطرات خودمان بیان نماییم، خاطر نشان کرد: هیچ کدام از روستاها آب، برق و  گاز و امکانات رفاهی نداشتند و پول نفت به جیب مستشاران آمریکایی می‌رفت.

دکتر عباسی در ادامه سخنانش به برنامه‌های دشمن در حوزه خانواده و زن اشاره کرد و افزود: بانوان ما در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، کشاورزی و صنعتی از توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار بوده و نقش‌آفرین هستند، حضور بانوان و نقش فضلاء، علما، روحانیون و سپاه را باید برجسته و پررنگ ترکنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه دشمن در تحرکات اخیر اصناف و بازاریان را نشانه‌گیری کرده بود، اظهار کرد: نقش بازاریان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال بسیار برجسته بود، باید این نقش موثری به خوبی تبیین شود.

دکتر عباسی تاکید کرد: تقارن ماه رجب و ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی است که باید تبیین44 سال افتخار، مبنای برنامه های دهه فجر باشد.

*تبدیل گیلان به مرکز ثقل تجارت بین الملل

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در گیلان در بخش های مختلف از جمله حوزه سرمایه گذاری انجام شده و با اشاره به سفر دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه به گیلان خاطر نشان کرد: ایگور لویتین دستیار ویژه رییس جمهور روسیه با تمام قدرت به گیلان آمد تا این استان را به عنوان مرکز ثقل تجارت جهانی قرار دهیم، فرصتی که برای ما پیش آمده است و اجرای راه آهن  گامی موثر در پیشبرد برنامه‌های مشترک ایران و روسیه است.

دکتر عباسی بیان کرد: نشان دادن قدرت جمهوری اسلامی از طریق جهاد تبیین ضروری است تا با وحدت و اقتدار ملی راه نفوذ دشمن را از طریق جنگ نرم سد کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان هم با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های ایام الله دهه فجر گفت: شهرداران در فضا آرایی اهتمام ویژه داشته باشند تا هم شاهد اسراف نباشیم و هم رنگ و بوی شهر شور و حال دهه مبارک فجر را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری ارائه خدمات ویژه دهه فجر را مناسب دانست و افزود: ویزیت رایگان، ارائه تسهیلات بانکی، برگزاری نمایشگاه و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، تولید آثار فاخر هنری، توزیع بسته‌های معیشتی و ارتباط با جوانان و نوجوانان می‌تواند از جمله فعالیت‌های قابل توجه در این دهه باشد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضا پیشنهادات خود را برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه مبارک فجر را بیان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.