تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
292 بازدید
کد خبر : 9755

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تالاب و پل چوبی جوکندان تالش

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تالاب و پل چوبی جوکندان تالش
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان به اتفاق فرماندار و هیئت همراه از تالاب و پروژه پل چوبی جوکندان تالش بازدید کردند.

به گزارش آژیم،  رامین شیلاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش با اعلام این خبر گفت: حمزه عشوری  مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان به اتفاق هیئت همراه ، عصر روز پنج شنبه ۶ بهمن ماه ١۴٠١ در سفر یک روزه خود به شهرستان تالش از تالاب جوکندان و  سرمحیط بانی منطقه حفاظت شده لیسار بازدید کردند .
وی  افزود: در این بازدید که  فرماندار تالش و هیات همراه نیز حضور داشتند ، ضمن بازید از تالاب و پروژه پل چوبی که به منظور توسعه فعالیت‌های آموزشی و پرنده نگری و گردشگری اجرا شده است ،در خصوص ساماندهی و تعیین تکلیف این پروژه بحث و تبادل نظر شد.

شیلاتی در ادامه اظهار داشت :تالاب جوکندان تالش جزء منطقه حفاظت شده لیسار و در کنار دریای خزر واقع شده و  از جمله تالاب‌های دریایی _  ساحلی استان  محسوب میشود .
رئیس محیط زیست تالش اظهار داشت این تالاب یکی از ارزشمندترین تالاب های استان گیلان محسوب می‌شود که از پیشروی آب دریای خزر در دهه ۷۰ بوجودآمده است و تقریباً به وسیلهٔ سه حوزه آبریز مستقل تغذیه می‌شود. تالاب جوکندان به طول ۶ کیلومتر و عرض متوسط  ۲۰۰ متر با مساحت ۲۳۸ هکتار در ۷ کیلومتری شمال شهر تالش واقع شده است.
شیلاتی در پایان افزود : پل چوبی تالاب  به طول ۲۹۰ متر و عرض ۱۲۰ سانتی متر ساخته شده است که پروژه ،دارای برجک دیدبانی، محل‌های پرنده نگری، هشت مرکز حضور بازدیدکنندگان، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.