تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
256 بازدید
کد خبر : 9954

اعطای ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان به طرح نهضت مسکن ملی در گیلان

اعطای ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان به طرح نهضت مسکن ملی در گیلان
نماینده عالی دولت در گیلان اقدام بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در تخصیص ۱۰۰ هکتار از اراضی این نهاد به طرح نهضت مسکن ملی در استان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در استان گیلان متقاضی برای ساخت مسکن در طرح نهضت مسکن ملی وجود داشته است ولی اراضی به مقدار کافی وجود نداشته است که در همین خصوص ۱۰۰ هکتار اراضی بنیاد مستضعفان به گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش آژیم، اسدالله عباسی صبح امروز (پنجشنبه) در آئین اعطای ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم ایران اسلامی به میزبانی استان گیلان در تالار مرکزی رشت، که با حضور مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفین کشور و آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، با بیان اینکه رژیم طاغوت تمام اموال و اراضی مردم را در استان‌های شمالی غصب کرده و به نزدیکان خود واگذار کرده بودند، اظهار کرد: گفتمان عدالت اجتماعی در مسیر پیشرفت و توجه به محرومین یکی از اهداف امام راحل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  بوده است.

وی ادامه داد: در این همین راستا اسناد غضب شده توسط خاندان پهلوی به مردم ایران اسلامی اعطا شده است‌‌.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به اعطای ۹ هزار و ۲۰۰ سند بنیاد علوی به مردم در استان گیلان  توسط بنیاد مستضعفین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ سند از بنیاد علوی تاکنون به مردم گیلان واگذار شده و دو هزار و ۵۰۰ هزار سند دیگر هم به این استان واگذار خواهد شد.

وی با تاکید بر غیر مولد بودن برخی از اسناد اعطا شده توسط بنیاد مستضعفین به مردم در بخش‌های مختلف افزود:برخی از این اراضی که سند آنان به استان گیلان تعلق گرفته غیر مولد بوده و طبق منویات مقام معظم رهبری در اختیار دولت قرار گرفته است تا دولت از این اراضی در راستای رفع محرومیت در کشور کمک کند.

استاندار گیلان اقدام بنیاد مستضعفان در تخصیص ۱۰۰ هکتار از اراضی این نهاد به طرح نهضت مسکن ملی در گیلان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در استان گیلان متقاضی برای ساخت مسکن در طرح نهضت مسکن ملی وجود داشته است ولی اراضی به مقدار کافی وجود نداشته که در همین خصوص ۱۰۰ هکتار اراضی بنیاد مستضعفین برای ساخت سه هزار و ۶۰۰‌ واحد مسکن به گیلان تعلق گرفته است.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال و کمک به افزاریش صادرات در استان گیلان به ویژه در بنادر گیلان تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان در بندر انزلی به فعالیت‌های گلخانه‌ای تعلق گرفته است که به ایجاد  اشتغال، توسعه صادرات بر مبنای کشاورزی و دریامحور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه باید دشمن را شناخته و در راستای محرومیت زدایی در کشور تلاش کنیم، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری چیزی به اسم فقر مطلق در کشور نباید وجود داشته باشد و برای تحقق این مهم به کمک دیگر نهادها مثل بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام نیاز داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر پایلوت قرار گرفتن دو شهرستان املش و شفت در خصوص رفع محرومیت‌زدایی، افزود: با تلاش مسوولان این دو شهرستان در گیلان به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی معرفی شده و در این دو شهر اقداماتی در حوزه محرومیت‌زدایی و در عرصه عمرانی، زیرساختی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

به گفته دکتر عباسی افرادی که تریبون دست آنان است باید با جهاد تبیین خیانت‌های رژیم پهلوی به مردم، محرومین، تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار علیه جمهوری اسلامی را برای مردم روشنگری کنند.
در این آیین سند املاک بنیاد مستضعفان به هشت نفر از مردم گیلان به صورت نمادین اعطا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.