تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
108 بازدید
کد خبر : 12309

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

جذب ۱۹۹ آموزگار در گیلان در سال جاری

جذب ۱۹۹ آموزگار در گیلان در سال جاری
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از جذب ۱۹۹ آموزگار در سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش به دو صورت طبیعی و آزمون استخدامی صورت می‌گیرد.

به گزارش آژیم،محمد فائزی، با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۲۴۰ فرهنگی در اداره امور آموزش و پرورش استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۱ هزار و ۹۰۰ نفر امور آموزشی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به جذب نیرو در آموزش و پرورش به دو صورت طبیعی و آزمون استخدامی، افزود: در روش طبیعی سالانه از طریق دانشگاه فرهنگیان و طبق برنامه سازمان سنجش اقدام به تربیت آموزگاران می‌کنیم؛ همچنین از طریق آزمون استخدامی نیز جذب آموزگاران و دبیران آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت وگوی خبری باران، با اشاره به برگزاری آزمون سال جاری جذب آموزگاران در جمعه گذشته، اضافه کرد: ۱۹۹ نفر آموزگار را امسال در گیلان جذب خواهیم کرد و فرایند گزینش به تدریج انجام می شود.

فائزی از برگزاری دوره های آموزشی برای آموزگاران جذب شده از طریق آزمون در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و خاطرنشان کرد: معلمان حق التدریس در فرایندهای گزینشی امتیاز ویژه دارند؛ البته فرایند استخدام کلیه معلمان حق التدریس اعم از نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی های دولتی که تا قبل از سال ۱۳۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند، انجام شده و سال گذشته حدود ۸۰۰ نفر را جذب کردیم.

وی با اشاره به انجام رتبه بندی برای ۲۷ هزار فرهنگی مشمول در گیلان، اضافه کرد: قانون رتبه بندی برای فرهنگیان شاغل تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ اعمال می شود و همه فرهنگیان استان در این طرح قرار گرفتند؛ البته ۲۰۰ نفر خودشان اقدام به بارگذاری مدارک نکردند و به ۱۳۸ نفر نیز تعلق نگرفت که در حال تعیین تکلیف آنان تا پایان هفته معلم امسال هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مرحله اول رتبه بندی انجام شده و اعتراضاتی را نیز به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد فرهنگیان نسبت به رتبه های خود معترض بودند و لذا فرصت جهت بارگذاری مجدد مدارک به آنان داده شد؛ وزارتخانه آموزش و پرورش نیز متعهد شده برای احقاق حق همه فرهنگیان این رتبه بندی را ادامه دهد.

وی قانون رتبه بندی را شامل نیروهای آموزشی مدارس و نیروهای آموزشی مشغول در پست های اداری دانست و متذکر شد: معلمان را ساماندهی می کنیم و به کلاس ها می فرستیم و بر عملکرد آنان نظارت داریم و مدارس دولتی و غیر دولتی فرقی ندارد باید کیفیت و کمیت این نظارت ها را ارتقا ببخشیم.

فائزی، با اشاره به عدم توقف ایستایی دانش، تاکید کرد: توقف و ایستایی معلمان توجیه پذیر نبوده و باید توانمندی های معلمان را ارتقاء دهیم و لذا برنامه هایی برای کلاس های ضمن خدمت معلمان مدارس دولتی و غیر دولتی تدارک دیده شده که در تابستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه معلمان مدارس غیر دولتی نیز در مسیر توانمندسازی درجه بندی می شوند، اظهار کرد: معلمان استخدامی در مدارس دولتی براساس احکام کار معین حقوق دریافت می کنند و تعیین اضافه کار برای آنان فرمول دارد، اما در مدارس غیر دولتی تکلیف نداریم و این معلمان طبق قانون کار باید مزایا دریافت کنند؛ دریافت حقوق و مزایای معلمان حق الزحمه نیز تابع قانون است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه از پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و عنوان کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ در دست اقدام است.

فائزی، همچنین از پرداخت معوقات پنج ماهه معلمان حق التدریس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اضافه کرد: معوقات شش ماهه ۱۴۰۱ طرح رتبه بندی نیز پرداخت شده و به زودی مابقی معوقات را پرداخت خواهیم کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.