تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
1231 بازدید
کد خبر : 2223

یادداشت:عزیز عاقبتی

شوراهایی که شهر را به بازی گرفته اند

شوراهایی که شهر را به بازی گرفته اند
اینکه شوراهای شهر تالش یک شبه با چرخش ۱۸۰ درجه ای و در سکوت خبری فرد دیگری را بعنوان گزینه شهرداری مطرح کنند، اقدامی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی می باشد ‌،که چیزی جز به بازی گرفتن افکار عمومی ،نخبگان و داوطلبان تصدی کرسی شهرداری تالش نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، عزیز عاقبتی خبرنگار و فعال سیاسی در یادداشتی نوشت:

چندی پیش بود که در پی فراخوان رئیس شورای اسلامی شهر تالش، ۱۶ نفر جهت تصدی کرسی شهرداری این شهر، رزومه خود را به دبیرخانه شورا تحویل دادند .

پس از آن، اعضای شورای شهر طی جلسات متعدد ، با بررسی رزومه و بحث و گفتگو پیرامون برنامه‌های داوطلبان ،قول انتخاب فردی اصلح بعنوان شهردار تالش را می دهند.

اما با گذشت چند هفته و در شرایطی که مردم تالش منتظر برگزاری جلسه انتخاب شهردار جدید این شهر هستند ،خبرهای دیگری از ساختمان شورای شهر تالش به گوش می رسد.

متاسفانه یک بار دیگر عدم توافق و تعامل اعضای شورای شهر تالش و تقابل برخی اعضا با یکدیگر مانع از جمع بندی مجموعه شورا و امکان برگزاری جلسه انتخاب شهردار شده است.

در این میان برخی اعضای شورا پس از ناکام ماندن در تحمیل گزینه ها و مهره های سوخته ای که بررسی سوابقشان حاکی از احتمال بالای رد صلاحیت آنان بود، این بار بر تعرفه گزینه جدیدی که از مدیران دولت قبل نیز می باشد ،تاکید دارند.

شورای شهر تالش در حالی از مطرح شدن گزینه جدیدی برای تصدی شهرداری سخن می گویند که هنوز پیرامون چرایی کنارگذاشتن ۱۶ نفر از داوطلبان موجود حرفی به زبان نیاورده اند.

لازم است مجموعه شورای شهر تالش پیش از هر اقدامی ابتدا تکلیف و دلایل مخالفت و کنارگذاشتن ۱۶ نفر از کاندیداهای تصدی کرسی شهرداری تالش که اغلب از نخبگان و چهره های شاخص شهر می باشند را مشخص کرده و سپس به سراغ گزینه جدید بروند.

اگر قرار بود شوراهای شهر تالش گزینه متبوع خود را بعنوان شهردار معرفی نمایند،چرا باید با برگزاری جلسات متعدد ،علاوه بر فرصت سوزی و معطل نگه داشتن شهر،مردم و کاندیداهای تصدی کرسی شهرداری تالش را به بازی بگیرند؟

اینکه شوراهای شهر یک شبه با چرخش ۱۸۰ درجه ای و در سکوت خبری فرد دیگری را بعنوان گزینه شهرداری مطرح کنند، اقدامی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی می باشد ‌،که چیزی جز به بازی گرفتن افکار عمومی ،نخبگان و داوطلبان تصدی کرسی شهرداری تالش نیست.

این اقدام شورای شهر یک بار دیگر عدم صداقت و شفافیت در آن مجموعه را بر همگان آشکار کرده و نشان داد که اعضای شورا به هیچ قیمتی حاضر به تعامل با یکدیگر برای پیشبرد امور شهری و تامین منافع مردم نیستند.

شورای دوره ششم ،با رفتارها و تحرکات اخیر ،اندک امید مردم را نیز ناامید کرده و باید صریح و شفاف پیرامون اتفاقات و مسائل پیش آمده توضیحات قابل قبولی برای شهروندان ارائه کند .

عزیز عاقبتی

خبرنگار و فعال سیاسی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کاوس انجامی جمعه , 15 مهر 1401 - 2:50

سلام
واحسنتم جناب آقای عاقبتی عزیز !!! گل گفتی وواقعا که!!؟
آخه چرا تالش اینجوریه !!؟؟ بهتر قانون عوض بشه والله!!
مثلا چند نفرو دولت ونماینده مجلس معرفی بکنه وشورای از اونا یک نفر را انتخاب بکنند تمام!! 👍❤️👏👏