تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
85 بازدید
کد خبر : 12763

استاندار گیلان در دیدار با مدیر عامل شستا؛

شرکت شستا به حل مشکلات کارخانه چوکا کمک کند

شرکت شستا به حل مشکلات کارخانه چوکا کمک کند
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بهره‌برداری از ظرفیت مهم شرکت چوکا در ایجاد اشتغال در استان، گفت: از شرکت شستا درخواست ویژه داریم به حل مشکلات کارخانه چوکا رسیدگی کند.

به گزارش آژیم، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز (چهارشنبه) با ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری شستا دیدار و اظهار کرد: در سال رشد تولید و مهار تورم باید از ظرفیت شرکت‌هایی مانند شستا نهایت بهره برداری بشود زیرا این شرکت‌ دارای توان و امکانات خوبی است.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به وجود ‌واحدهای تولیدی عظیم زیر مجموعه شرکت شستا در گیلان گفت: در این استان واحدهای تولیدی خوبی مثل چوکا تالش، سیمان خزر و کاسپین دارو وجود دارد که هر کدام یک ظرفیت بالقوه در حوزه اشتغال است.

وی چوکا تالش را مجموعه ی تولیدی عظیم حوزه چوب و کاغذ دانست و بیان کرد: چوکا یک مجموعه تولیدی بسیار مهمی است که نیاز به توسعه و بازسازی دارد ولی در چند سال گذشته به دلیل برخی مشکلات دچار تعدیل نیرو شد و نیازمند همدلی و کمک است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری مناسب از ظرفیت مهم شرکت چوکا در ایجاد اشتغال در استان گفت: طی سالیان گذشته از ظرفیت چوکا به خوبی استفاده نشد درحالی که این مجموعه قادر است بخش اعظمی از کاغذ کشور را تولید و عرضه کند.

دکتر عباسی تصریح کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید دولت سیزدهم در توسعه بنگاه‌های دولتی اهتمام ویژه ای داشته و ما هم در گیلان از هیچ تلاشی برای بازسازی و توسعه زیر بنایی دریغ نمی‌کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در خصوص تولید صنوبر و زراعت چوب در گیلان افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در چندسال اخیر توسعه زراعت چوب بوده است و در همین راستا دولت سیزدهم در تبعیت از رهبر معظم انقلاب برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است..

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش اقتصاد دریامحور در افزایش صادرات محصولات غیر نفتی بیان کرد: گیلان به دلیل وجود نوار ساحلی در حوزه کشتیرانی دارای موقعیت بسیار خوبی است که به این‌ منظور از شرکت سرمایه گذاری شستا می‌خواهم در توسعه صنایع کشتیرانی و دریایی در این استان به دولت مردمی کمک کند.

دکتر عباسی ادامه داد: با تکمیل کریدور شمال – جنوب باید در شرکت شستا به بخش اقتصاد دریا محور در افق پنج ساله توجه شود زیرا همواره یکی از تاکیدات ریاست محترم جمهوری و مقام معظم رهبری توسعه صادرات غیر نفتی است.

وی عنوان کرد: در بحث انرژی در فصلهای تابستان و زمستان بعضا با مشکلاتی در برخی کارخانجات مواجه هستیم که با سرمایه گذاری در این بخش باید از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرد.

محصولات تولیدی شرکتهای شستا در گیلان بسیار مرغوب و صادراتی هستند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستا در این دیدار با اشاره به صادرات محصولات تولید شده در شرکت‌های زیر مجموعه شستا در گیلان گفت:محصولات تولید شده در سیمان خزر یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولیدی کشور است وحتی به کشورهای دیگر مثل روسیه صادر می‌شود.

ابراهیم بازیان با ابرار خرسندی از افتتاح و توسعه شرکت کاسپین در شهرک صنعتی بیان کرد:شرکت دارویی کاسپین دومین شرکت زیر مجموعه شستا است که در تولید داروهای مهم و رفع کمبود دارو مانند داروی رفع انعقاد در کشور نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرعامل شستا در بخش دیگر از اظهاراتش تصریح کرد : بحث چوکا یکی از مسائل مهم در کشور و گیلان است که دولت به کمک این شرکت تلاش دارد سرمایه شرکت را افزایش دهد که در این صورت مشکلات جاری این واحد تولیدی برطرف می‌شود.

بازیان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در گیلان افزود: این استان یکی از استان‌های با ظرفیت در حوزه دریانوردی و حمل و نقل دریایی است، لذا در بخش کشتیرانی خزر در تلاشیم تا آن را توسعه داده و به توسعه اقتصاد دریامحور در گیلان کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.