تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
99 بازدید
کد خبر : 20531

بدون تعارف با مسؤولین تالش درباره گیسوم ؛

مافیا، بلاتکلیفی مالکیتی یا ضعف مدیریت ؟ | چرا شهرداری تالش طرح گیسوم را واگذار نمی کند؟

مافیا، بلاتکلیفی مالکیتی یا ضعف مدیریت ؟ | چرا شهرداری تالش طرح گیسوم را واگذار نمی کند؟
با توجه به حاشیه های موجود در این طرح شهرداری تالش توان مدیریت مستقیم و منابع لازم برای سرمایه گذاری کلان در این طرح را ندارد، و باید گفت با شرایط فعلی طرح ساحلی گیسوم عملا منافع اقتصادی قابل توجهی نیز برای این شهرداری نداشته است.

به گزارش آژیم، طرح ساحلی گیسوم به عنوان یکی از مهمترین فرصت های توسعه گردشگری در تالش ،سالهاست وضعیت مناسبی ندارد و هر از چند گاهی نیز مباحث مدیریتی این طرح حاشیه هایی را در شهرستان رقم می زند.

این در حالی است که شهرداران و شوراهای شهر براحتی می توانند با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی،ضمن کسب درآمد پایدار برای شهرداری ها ،موجب رونق اقتصادی و توسعه این مناطق شوند.

اما سوال اینجاست چرا برای پایان دادن به حاشیه های طرح ساحلی گیسوم از این فرصت استفاده نمی شود؟،آیا مافیایی در کار است ؟، یا اینکه بلاتکلیفی مالکیتی و ضعف مدیریتی مانع توسعه این طرح گردشگری شده است؟

شواهد نشان می دهد با توجه به حاشیه های موجود در این طرح شهرداری تالش توان مدیریت مستقیم و منابع لازم برای سرمایه گذاری کلان در این طرح را ندارد، و باید گفت با شرایط فعلی طرح ساحلی گیسوم عملا منافع اقتصادی قابل توجهی نیز برای این شهرداری نداشته است.

بد نیست بدانیم که بر اساس بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری باید مبلغی در حدود ۱ میلیارد تومان برای مدیریت و ساماندهی طرح ساحلی گیسوم هزینه کند.

با توجه به دستور رییس کل دادگستری استان گیلان (پس از بازدید از این طرح گردشگری)مبنی بر مدیریت و ساماندهی این مرکز، شوراهای شهر،شهردار و مسوولین شهرستانی پاسخ دهند که برنامه آنان برای مدیریت این طرح و پایان دادن به این حاشیه ها چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی آژیم بزودی در گزارشات دیگری به این مسائل خواهد پرداخت./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سال1402؛ مهار تورم و رشد تولید تیپاکس رشت پیشخوان مطبوعات

وزرشی