تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
252 بازدید
کد خبر : 3177

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها:

مصوبه جدید شیوه برگزاری کنکور نیز ناعادلانه است

مصوبه جدید شیوه برگزاری کنکور نیز ناعادلانه است
نماینده گیلان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه شیوه فعلی برگزاری کنکور نیز ناعادلانه است و همان‌گونه که دیدیم اکثر رتبه‌های برتر از مدارس خاص و غیرانتفاعی و دهک‌های بالای جامعه بودند ، که هزینه‌های بسیاری برای کنکور صرف کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، علیرضا غفاری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد شیوه جدید پذیرش دانشجو و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، اظهار کرد: این مصوبه نه تنها باعث ایجاد عدالت و رفع تبعیض‌های کنونی نمی‌شود بلکه موجب استمرار بی‌عدالتی در ورود به دانشگاه و تضییع حقوق بسیاری از جوانان کشور خواهد شد.

نماینده گیلان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه شیوه فعلی برگزاری کنکور نیز ناعادلانه است و همان‌گونه که دیدیم اکثر رتبه‌های برتر از مدارس خاص و غیرانتفاعی و دهک‌های بالای جامعه بودند ،گفت: این افراد هزینه‌های بسیاری برای کنکور صرف می‌کنند و این در حالی است که طبقات دیگر جامعه که چه بسا افراد بسیار توانمند و باهوشی هستند، نمی‌توانند به نتیجه مدنظر خود در کنکور برسند.

وی با اشاره به اینکه در کنکور اخیر نیز موضوع امتحان مجدد از افرادی که رتبه خوبی کسب کرده اما معدل خوبی ندارند، مطرح شده است که این موضوع موجب دلسردی جوانان و فرار مغزها می‌شودافزود:شایسته است در اسرع وقت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهند که سازمان سنجش به دلیل عدم توان و نظارت خود و به دلیل عدم صیانت از نمره و رتبه داوطلبان تصمیمات غیرمنطقی و غیرحرفه‌ای بگیرد.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نباید تاوان تقلب‌هایی که در کنکور اخیر شده و ریشه آن سازمان سنجش بوده است را داوطلبان بدون پشتوانه کشور بدهند،از شیوه جدید پذیرش دانشجو نیز انتقاد کرد.

غفاری با اشاره به اینکه در این شیوه جدید نیز سوابق تحصیلی حرف نخست را می‌زند، گفت:بنابرین مانند گذشته افرادی که توان مالی بالایی دارند و در مدارس غیرانتفاعی درس می‌خوانند، شانس بیشتری دارند و این بی عدالتی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.