تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
209 بازدید
کد خبر : 5146

استاندار پس از بازدید از موزه ملی حصیر گیلان در جمع صمیمی مردم فشتکه خمام تاکید کرد؛

زنجیره ارزش در کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی باید در روستاها احیا شود

زنجیره ارزش در کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی باید در روستاها احیا شود
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از ظرفیت صنایع دستی خمام برای اشتغالزایی و پایدارکردن اقتصاد روستا بیش از پیش بهره گیری شود، تاکید کرد: زنجیره ارزش در کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی باید در روستاها احیا شود و دولت در این زمینه اهتمام جدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، اسدالله عباسی امروز (شنبه) پس از بازدید از موزه ملی حصیر گیلان و گفت و گو با حصیربافان مستقر در این موزه، در جمع  صمیمانه مردم فشتکه خمام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و علمای بزرگ این منطقه و تشریح قابلیت های این شهرستان، اظهار کرد: دولت برای بالفعل کردن ظرفیت های مشاغل روستایی بویژه در بخش صنایع دستی در قالب تعاونی های چند نفره آماده است و این موضوع از طریق متولیان امر پیگیری شود.

وی با اشاره به استقرار موزه صنایع دستی در روستای فشتکه خمام، افزود: حصیربافی خمام آوازه ملی دارد و باید از این ظرفیت در حوزه صنایع دستی برای اشتغالزایی و پایدار کردن اقتصاد روستا بهره گرفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه اولین موزه حصیر ایران در فشتکه خمام دایر شده است، گفت: تقویت ظرفیت حصیربافی روستای فشتکه خمام باید در اولویت قرار گیرد.

دکتر عباسی ادامه داد: بیش از 700 هنرمند صنایع دستی با موزه ملی حصیر گیلان در روستای فشتکه خمام فعالیت دارند که این مهم ظرفیت ارزشمندی است.

وی با تاکید بر توانمندکردن روستاها و ایجاد درآمد پایدار در روستاها، افزود: ایجاد طراوات، زندگی و فعالیت در روستاها منجر به کاهش مهاجرت ها می شود.

استاندار گیلان بر ایجاد نمایشگاه فروش صنایع دستی در شهر خمام تاکید و اضافه کرد: فروش محصولات صنایع دستی نباید در روستای فشتکه محدود شود بلکه برای تقویت این هنر که آمیخته با ذوق فراوان مردان و زنان روستایی است، نیاز است که در شهر نیز نمایشگاه فروش برقرار شود.

وی با اشاره به دیدار با مردم شهر خمام و روستای فشتکه، یکی از مطالبات اصلی مردم را استقرار ادارات در این شهرستان برشمرد و دستور داد که مدیران کل مربوطه با حضور در خمام شخصا به مشکلات و مسائل مردم پاسخ دهد تا زمانی که آن اداره در شهرستان مستقر شود.

استاندار گیلان در ادامه به اهمیت توسعه اشتغال روستایی پرداخت و بیان کرد: با تشکیل تعاونی در روستاها و ساماندهی این بخش به افرادی که تمایل دارند در روستا فعالیت کنند تسهیلات ارائه می شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه از ظرفیت صنایع دستی خمام برای اشتغالزایی و پایدارکردن اقتصاد روستا بیش از پیش بهره گیری شود، تاکید کرد: زنجیره ارزش در کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی باید در روستاها احیا شود و دولت در این زمینه اهتمام جدی دارد.

وی همچنین با تشریح بخشی از اقدامات و عملکرد دولت سیزدهم در گیلان؛ به تنش های آبی در سال زراعی گذشته اشاره و بیان کرد: مدیریت منابع آبی، مشارکت کشاورزان و تغییر الگوی کشت سسب شد تا از بحران بی آبی سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه های جهادی در استان، افزود: مدیریت، تدبیر و دوراندیشی و همچنین همراهی مردم خاموشی ها را بسیار کم کرد و رضایتمندی مردم را در پی داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش 40 درصدی صادرات، این روند را در احیای وضعیت اقتصادی جامعه موثر دانست و گفت: سنگ اندازی و دست پاچگی دشمن به دلیل موفقیت ایران اسلامی در دیپلماسی اقتصادی است.

دکتر عباسی خط ریلی رشت–کاسپین را در توسعه تجارت کشور با همسایگان و رونق اقتصادی گیلان موثر خواند و تصریح کرد : افتتاح راه آهن رشت به کاسپین فرصت اقتصادی خوبی را برای کشور فراهم می کند.

وی با اشاره به معطل ماندن پروژه میدان خمام، تاکید کرد تعیین تکلیف و ساماندهی پروژه میدان خمام و همچنین تعریض جاده پرتردد این شهر به کوچصفهان در اولویت کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

استاندار گیلان احیای دو هزار بنگاه و واحد تولیدی استان را در جهت حمایت تولید و اشتغال عنوان و خاطر نشان کرد: نگاه دولت توجه ویژه به واحدهای تولیدی است و در این راستا در گیلان فعالیت های تحول انگیزی انجام شده است.

دکتر عباسی با تاکید بر سخت گیری برای خوش نشین ها و غیربومی ها در مناطق روستایی، تصریح کرد: مدیران متولی شرایط ساخت و ساز و ماندگاری برای بومی ها و روستاییان تسهیل ببخشید اما برای خوشن نشین ها و غیربومی ها با نگاه ویلا سازی و احداثات غیرقانونی  شرایط سخت اعمال شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ابترماندن کارها در این دولت قابل پذیرش نیست، گفت: سرعت بخشی به پروژه ها و همچنین امورات خدماتی مردم با شعار عملی ما می توانیم باید در اولویت قرار گیرد.

در این دیدار صمیمانه که مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان، استاندار گیلان را همراهی می کردند، دکتر عباسی در دیدار چهره به چهره پای صبحت و درددل مردم منطقه نشست و دستورات لازم برای رفع نیازها و مشکلات شان را صادر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان، نماز ظهر و عصر را در جمع مردم به جماعت اقامه کرد.

اهدای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در قالب حصیر به دکتر عباسی که توسط بانوی هنرمند روستای فشتکه خمام بافته و تهیه شده بود، از جلوه های ویژه این دیدار صمیمانه بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.