تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
206 بازدید
کد خبر : 5644

استاندار گیلان در گفت و گوی زنده تلویزیونی:

احیای پروژه های راکد در پی سفر رئیس جمهور به گیلان

احیای پروژه های راکد در پی سفر رئیس جمهور به گیلان
اسداله عباسی در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: علاوه بر ۱۱ هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی که برای گیلان در سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شد، هشت هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شاخص های مختلف نیز اختصاص پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، اسدالله عباسی شب گذشته در گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه استانی باران با تاکید بر احصاء مشکلات گیلان در سفر هیأت دولت به استان، اظهار کرد: در این سفر علاوه بر ۱۱ هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی که برای گیلان در نظر گرفته شد ،هشت هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شاخص های مختلف نیز اختصاص پیدا کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه  ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه های راکد تخصیص پیدا کرد و این پروژه ها دوباره به جریان افتاد، گفت: در آینده ای نزدیک  ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر  نیز به این بخش اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ واحد راکد در گیلان وجود داشت که با استفاده از تبصره ۱۶ و ۱۸، تسهیلات خوبی در این بخش در نظر گرفته شد و ۱۶۳ واحد تولیدی تا زمان حاضر احیا شد و به چرخه تولید بازگشته است،افزود: از ۳۰ هزار شغل تعهد شده در گیلان، ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است که این آمار باید راستی‌ آزمایی شود.

عباسی از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه راه آهن رشت – کاسپین خبر داده و گفت: برای تکمیل این محور، ۶۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و  ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله تخصیص است که امیدواریم در ابتدای 1402 شاهد بهره برداری آن باشیم.

نماینده عالی دولت با اعلام اینکه میزان صادرات گیلان نسبت به سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر بوده است ،بر نگاه دولت سیزدهم به بهره مندی از ظرفیت دو میلیارد دلاری صادرات در گیلان تاکید کرد.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی آب کشاورزی در ۱۷ شهرستان گیلان که موجب شد، ضمن کاهش آسیب های خشکسالی، ۲۰ درصد افزایش محصول داشته باشیم،در کنار مردم بودن و اقدامات میدانی و عملیاتی در جهت حل مشکلات آنان را الگوی مدیریتی دولت سیزدهم دانست./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.